غلامعباس ترکی گفت: روز جمعه جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین توسط نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نماینده دادسرای نظامی به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه‌های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شود.

 

وی گفت: طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی، از کشورهای ذی‌نفع شامل آمریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جان‌باخته در این سانحه، برای خوانش جعبه‌های سیاه دعوت به‌عمل آمده است.

 

دادستان نظامی استان تهران در ادامه افزود: نمایندگان سازمان ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری ایران به همراه نماینده دادسرای نظامی تهران در عملیات خوانش حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره مجدد به این نکته که جعبه‌های سیاه این مدل از هواپیما تاکنون سابقه بازخوانی نداشته است، گفت: بنا به تشخیص سازمان هواپیمایی کشوری، آزمایشگاه‌های کشور فرانسه از امکانات فنی لازم برای خوانش اطلاعات جعبه‌های سیاه برخوردارند و این کشور بعد از اعلام آمادگی ایران به سازمان ایکائو برای ارسال جعبه سیاه، آمادگی خود را برای خوانش اعلام کرد.

 

گفتنی است، ۱۸ دی ماه یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی شد و پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حوالی پرند و شهریار سقوط کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.