رویترز گزارش داد، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۴۳ دلار و ۴ سنت رسید. هفته گذشته قیمت نفت برنت اندکی افت داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از رشد ۴ سنتی در طول هفته گذشته امروز با ۶ سنت معادل ۰.۲ درصد افت به ۴۰ دلار و ۵۳ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در شرکت آکسی کورپ گفت: «در حالی که تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا همچنان در حال افزایش است و پر جمعیت ترین ایالت های آمریکا موفقیت چندانی در مهار ویروس نداشته اند، نگران ها در مورد کند شدن روند ترمیم تقاضا مانع از افزایش قیمت نفت شده است.»

تاکنون بیش از ۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و حدود ۶۰۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در حالی که تقاضا برای سوخت نسبت به کاهش ۳۰ درصدی ماه آوریل اندکی ترمیم شده اما میزان مصرف همچنان پایین تر از دوران قبل از شیوع کروناست. میزان تقاضا برای بنزین در آمریکا همزمان با افزایش موارد ابتلا باز هم رو به کاهش گذاشته است.

آمارهای رسمی نشان می دهد واردات نفت ژاپن در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۷ درصد افت داشته است. در ماه می نیز میزان واردات نفت ژاپن ۲۵ درصد کاهش یافته بود.

صادرات کالای سومین اقتصاد بزرگ جهان نیز برای چهارمین ماه متوالی شاهد افت ۲ رقمی بوده است.

در آمریکا، شرکت های حفاری تعداد سکوهای نفت و گاز خود را برای یازدهمین هفته متوالی کاهش داده و به رقمی بی سابقه رسانده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.