رئیس سازمان آتش نشانی همدان از وقوع ۹ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان خبر داد و گفت: ۱۵ عملیات اطفای حریق و ۵ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در روز گذشته بوده است.

به گزارش جماران، محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات سازمان، ۱۵ عملیات اطفای حریق و ۵ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در روز گذشته بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان گفت: شهروندان همدانی دیروز ۴۶۰ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۲۰ مورد منجر به عملیات شده است.

بیاناتی با بیان اینکه ۱۰ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، گفت: تماس های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۵۰ تماس اشتباه بوده و متأسفانه ۳۸۰ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی اضافه کرد: عملیات انجام شده در این مدت ۱۵ مورد آتش سوزی شامل ۲ مورد حریق منزل در سیلو و خضر، حریق پیک نیک در آبشینه، حریق باغ در شورین، حریق گندمزار در روستای رباط، نشت سوخت خودرو در خیابان بوعلی و ۹ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در بلوار شهید فهمیده، سعیدیه ۲ مورد، میدان سپاه ۲ مورد، دانشگاه بوعلی، بلوار بعثت، چهارراه میدان بار و بلوار ارم بوده است.

وی گفت: همچنین ۵ مورد عملیات امداد و نجات نیز شامل نجات افراد محبوس شده در منزل در محله حاجی، ۳ مورد مهار حیوانات در جاده ملایر، شهرک مدرس و شورین و امداد و نجات در حادثه اقدام به خودکشی در شهرک بهشتی بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان عنوان کرد: تعداد ۲ نفر نجات یافته طی این عملیات گزارش شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.