بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در نشست معاونان و مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان با معاون اول رئیس جمهور، گفت: یکی از دغدغه های دولت، توسعه ورزش همگانی است چراکه ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد و من می خواهم از همین جا اعلام کنم حال ورزش همگانی به خاطر توجه دولت و دکتر سلطانی فر نسبتا خوب است.

وی در ادامه سخنانش به گزارش مرکز آمار کشور در این ارتباط اشاره کرد و گفت: بیش از پنجاه و یک درصد مردم ایران ورزش می کنند، این در حالی است که در سال ۹۴ این رقم چهل و چهار درصد بوده است.

احمدی با اشاره به مشارکت پنجاه و یک درصدی در ورزش همگانی اظهار کرد: اگرچه آمار کنونی نمایانگر شرایط نسبتا خوبی است اما ورزش همگانی در ایران برای رسیدن به شرایط مطلوب فاصله دارد.

معاون وزیر با بیان این نکته که چالش امروز ما کیفیت بخشی به برنامه های همگانی و افزایش تاثیر گزاری آن در ارتقای سطح سلامتی است، توضیح داد: در این دوره با تنوع بخشی به برنامه ها، ایجاد هم افزایی در دستگاه های مرتبط و تمرکز بر تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه تلاش کردیم گام های مثبت و موثری را در توسعه ورزش همگانی برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شورای ورزش همگانی با ریاست سلطانی فر اشاره کرد و افزود: این شورا علاوه بر اینکه به هم افزایی کمک بسیاری کرده ، بستر مناسب را برای تعامل دستگاه ها ایجاد کرده است به طوری که شاهد افزایش تعداد و تنوع برنامه ها و مشارکت مردم در برنامه های ورزش همگانی در سه سال گذشته بوده ایم.

احمدی در این نشست این نکته را مورد توجه قرار داد که حتی شیوع ویروس کرونا در کشور نتوانسته تاثیری در روند رو به رشد ورزش همگانی بگذارد. وی افزود: در شرایط کرونا با ارائه الگوی ورزش در خانه با بهره مندی از فضای مجازی وبا مشارکت فدراسیون های ورزشی، صدا و سیما و ... اقدامات موثری که بتواند به تحرک مردم در فضای خانه و سلامت مردم کمک کند انجام شده است.

وی اعلام کرد: بیش از یک صد و سیزده هزار و دویست و شصت برنامه با موضوع ورزش در خانه اجرا شد که تقدیر سازمان بهداشت جهانی را برای ما به همراه داشته به طوری که این نهاد بین المللی از وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک مجموعه الگو ساز در جهت ترویج فعالیت بدنی در دوره کرونا تقدیر کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های این معاونت در حوزه ورزش روستایی و عشایری اشاره کرد و از برگزاری نخستین دوره جام خوشه چین با هدف مشارکت روستائیان در یک رویداد ورزشی و تجهیز و راه اندازی ۴ هزار و شش صد و پنجاه خانه ی ورزش روستایی با هدف رفع کمبود اماکن و فضاهای ورزشی در مناطق روستایی با رویکرد برقراری عدالت اجتماعی خبر داد.

او در تکمیل سخنانش به افتتاح یک هزار و پانصد زمین چمن مصنوعی در روستاها که بسیار مورد استقبال روستاییان و عشایر قرار گرفته است، اشاره کرد.

احمدی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ورزش با بهره مندی از ظرفیت ۵ هزار شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس و صد و سی و پنج ورزشکار شهید مدافع حرم در جهت ترویج منش و مرام پهلوانی در جامعه ورزش را از اقداماتی اعلام کرد که در بخش فرهنگی این معاونت اجرایی شده است.

وی افتتاح و راه اندازی موزه ملی المپیک و پارالمپیک را نیز یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این معاونت اعلام کرد و گفت: این مهم با همکاری وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های ورزشی برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران تحقق یافته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تقویت مسئولیت اجتماعی و مشارکت اجتماعی در جامعه ورزش را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی این معاونت برشمرد و توضیح داد: به عنوان مثال در زلزله کرمانشاه بیش از ۱۷ میلیارد تومان و در حادثه سیل شمال کشور بیش از ۱۴ میلیارد تومان کمک های نقدی توسط جامعه ورزش و جوانان کشور جمع آوری شد.

احمدی در پایان سخنانش از اسحاق جهانگیری خواستار اعمال قانون بهره مندی وزارت ورزش و جوانان از ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده با هدف توسعه ورزش در کشور شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.