رویترز گزارش داد، در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا بالا رفته و احتمال بالا رفتن نرخ تورم در نتیجه اقدامات محرک اقتصادی کشورهای مختلف سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در بازار طلا کشانده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰.۱ درصد رشد به ۱۸۱۷ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱۸۲۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در شرکت آکسی کورپ گفت: «آنچه که عامل تغییر قیمت در بازار طلاست اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی است و ما شاهد رشد بیشتر قیمت ها خواهیم بود.»

به نظر می رسد که رهبران اتحادیه اروپا در روز دوشنبه به توافقی بر سر یک بسته محرک اقتصادی ۷۵۰ میلیارد دلاری نزدیک شده اند.

بازار طلا معمولا از اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان منتفع می شوند زیرا چنین اقداماتی موجب بالا رفتن نرخ تورم شده و سرمایه گذاران را به سمت بازارهای امنی چون بازار طلا سوق می دهد که جلوی بی ارزش شدن دارایی هایشان در اثر نوسانات ارزی و افزایش نرخ تورم را می گیرد.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سایر نقاط جهان نگرانی ها از بروز اختلال در روند ترمیم اقتصادی را بالاتر برده و سبب سرازیر شدن سرمایه ها به سمت دارایی های امنی چون بازار طلا گشته است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با ۰.۴ درصد رشد به ۱۲۱۱.۸۶ تن رسید.

عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرد، افت شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب به پایین ترین رقم در طی بیش از ۴ ماه گذشته بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.