منابع  خبری از تحرکات ۱۷ کشتی جنگی ترکیه در آبهای منطقه و حرکت به سمت سواحل یونان خبر دادند.

 به نوشته وبگاه  «گریک سیتی تایمز» منابع مطلع عصر  سه شنبه اعلام کردند که دستکم ۱۷ کشتی جنگی ترکیه  از پایگاه دریایی «آکساز» واقع در دریای اژه   به سمت دریای مدیترانه در حال حرکت هستند.  

نیروهای مسلح یونان نیز با توجه به تحرک تازه نیروی دریایی ترکیه در حالت آماده باش کامل قرار دارد. گفته میشود  نیروهای مسلح یونان در امتداد رودخانه «اوروس» مستقر شده اند.

فرمانده نیروهای مسلح یونان طی روزهای گذشته از آماده باش کامل قوای این کشور با توجه به شرایط منطقه و تهدید محتمل از جانب ترکیه خبر داده بود.

«کنستانتیوس فلوروس» فرمانده نیروهای مسلح یونان با اشاره به تهدیدها از جانب ترکیه به ویژه در هفته های اخیر گفت: «نیروهای مسلح یونان در بالاترین سطح ممکن  در حالت آماده باش قرار دارند و آماده برآورده کردن الزامات تعیین شده با احساس وظیفه ای حاکم بر کلیه پرسنل نیروهای مسلح هستند تا  تمامیت ارضی و استقلال ملی یونان را تامین کنند.»

وی در ادامه گفت: «ما با چالشهایی در دریای اژه و هم در منطقه وسیع همراه با یک عامل بی ثبات کننده مواجه هستیم  که اکنون نه تنها یونان  را تهدید می کند بلکه سالهاست  که در جنوب شرقی مدیترانه شکل گرفته است. این موضوعی است که نیروهای مسلح یونان، در صورت تهدید قصد پاسخگویی به آن را دارند. خطوط قرمز نیز توسط رهبری سیاسی و نظامی یونان تعریف شده است.»

نیروی هوایی یونان چندی قبل فیلمی از رهگیری و تقابل یک جنگنده خود با یک جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی ارتش ترکیه را منتشر کرد که طی آن یک فروند جنگنده «میراژ-۲۰۰۰» این کشور یک فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه را رهگیری می کند. یونان و ترکیه بارها از نقض مکرر مرزهای هوایی خود  از سوی جنگنده های دو طرف خبر داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.