ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی با شبکه «سی.ان.ان» راجع به مسئله لیبی تاکید کرد: "ما قویا مخالف تجزیه سیاسی و جغرافیایی لیبی هستیم، چون می‌تواند به سناریویی وحشتناک تبدیل شود. نمونه‌های آن را در عراق و سوریه مشاهده کردیم و باید از آنها درس بگیریم".

وی همچنین افزود: "ترکیه از روند سیاسی در لیبی پشتیبانی می‌کند و به دنبال تنش نظامی نیست.

کالین گفت: "ما همچنین مخالف تجزیه لیبی بین بنغازی و طرابلس هستیم. این‌ها ایده‌های خطرناک و سناریو فاجعه‌بار خواهد بود که همه باید از آن جلوگیری کنیم".

به گزارش آناتولی، کالین با بیان اینکه خلیفه حفتر٬ رهبر شبه‌نظامیان شرق لیبی در حال آسیب زدن به کشور بوده و به دنبال کنترل و تقسیم کشور است٬ تصریح کرد: ما از همان ابتدا به کشورهای حامی حفتر در لیبی هشدار داده و اعلام کردیم که وی شریک قابل اعتمادی نیست. او در مدت دو سال گذشته تمام توافق های آتش‌بس و روند صلح را نقض کرده است".

وی با تاکید بر اینکه ترکیه به دعوت دولت لیبی در این کشور حضور دارد٬ افزود: ما از دولت قانونی حمایت می‌کنیم و به آن ادامه خواهیم داد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پاسخ به پرسشی در خصوص موقتی یا دائمی بودن حضور ترکیه در لیبی گفت: لیبی یک کشور مستقل است و بستگی به آنان دارد که چه نوع توافق‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی را با دیگر کشورها امضا کنند".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.