رویترز گزارش داد، مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل آن به دست دموکرات‌ها است؛ نسخه دلخواه خود از لایحه بودجه نظامی این کشور به ارزش ۷۴۰ میلیارد دلار را به تصویب رساند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، با اعتراض به بند مربوط به حذف مظاهر دوره برده‌داری از پایگاه‌های نظامی، تهدید به وتوی این لایحه کرده است.

لایحه بودجه نظامی مورد تائید مجلس نمایندگان به نسبت ۲۹۵ رای موافق به ۱۲۵ رای مخالف، تصویب شد و اکنون نوبت آن است که برای رایزنی‌های بیشتر برای حصول نسخه نهایی، در اختیار مجلس سنا قر ار بگیرد که تحت کنترل جمهور یخواهان است.

کاخ سفید ساعاتی قبل از تصویب این لایحه، به دموکرات‌ها هشدار داد که در صورت اصرار به تغییر نام پایگاه‌های نظامی که عنوان ژنرال‌های دوره برده‌داری را یدک می کشند؛ با وتوی ترامپ مواجه خواهند شد.

ترامپ همچنین به بخش‌هایی از این لایحه که اختیارات وی از جمله دسترسی به وجوهات اختصاص یافته به جنگ افغانستان و جابجایی گارد ملی در داخل خاک آمریکا را محدود می‌کند؛ اعتراض کرد.

استفاده از گارد ملی برای سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا، دولت ترامپ را با انتقادهای زیادی مواجه کرده است.

نکته جالب توجه آنکه در نسخه پیشنهادی جمهوریخواهان سنا نیز، یکی از بندها به تغییر نام پایگاه‌های آمریکایی اختصاص یافته است که به یاد ژنرال‌هایی نامگذاری شده که حدود ۱۵۵ سال پیش، در جنگ داخلی آمریکا حضور داشتند و برده‌دار بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.