القدس العربی گزارش داد، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: نمی‌توان از هیچگونه تصمیمی برای انجام عملیات نظامی استقبال کرد، چراکه این تصمیمات همواره خطر مشارکت در تشدید تنش‌ها را در بردارد.

پارلمان مصر روز دوشنبه با اجماع نظر نمایندگان حاضر، با اعزام تعدادی از نیروهای مسلح مصر برای انجام ماموریت‌های جنگی در خارج از مرزهای کشور به منظور دفاع از "امنیت ملی مصر علیه اقدامات شبه‌نظامیان جنایت‌کار مسلح و عناصر تروریست خارجی تا زمان پایان یافتن ماموریت این نیروها" موافقت کرد.

پیشتر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر گفته بود که کشورش "مشروعیت" مداخله در لیبی را دارد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که در پی ربوده شدن هیلا میفیس، یک شهروند زن آلمانی در بغداد، این وزارتخانه خواهان نشست تیم بحران‌های وزارت‌ خارجه شده است.

هایکو ماس در جریان سفر به آتن گفت که تصمیم ندارد به صورت آشکار درمورد این مساله صحبت کند تا "احساسات افراد آسیب دیده از این رخداد را جریحه‌دار نکند".

وی ادامه داد: ما در وزارت خارجه آلمان این مساله را مورد توجه قرار داده و به دنبال دست‌یابی به راه حلی هستیم که بر اساس آن امنیت این فرد تامین شود.

پیشتر افراد مسلح ناشناس این شهروند زن آلمانی را که در زمینه امور فرهنگی و حقوق بشری در عراق فعالیت می‌کرد، ربودند.

به گفته دوستان این فعال زن، او ارتباطات خوبی با هنرمندان، فرهیختگان و تظاهرکنندگان در عراق داشت و او از کشته شدن هشام الهاشمی، کارشناس برجسته امور مبارزه با تروریسم در دو هفته قبل ناخرسند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.