هیل گزارش داد، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم با اظهارات جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حقیقت او به اشتباهاتی که تاکنون مرتکب شده اذعان کرد، استفاده از ماسک را پذیرفت و اذعان کرد که این یک حیله و فریب نیست. این پاندمی است که به خاطر انفعال و عدم اقدام ترامپ پیش از بهتر شدن، بدتر شد.

وی افزود: در حقیقت بدون شک این "ویروس ترامپ" است.

پلوسی به اظهارات روز سه‌شنبه ترامپ در کاخ سفید اشاره کرد که در جریان آن وی استفاده از ماسک صورت را تحسین کرد و از آمریکایی‌ها خواست تا برای ریشه‌کن کردن شیوع این بیماری دستان خود را دائم بشویند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

در جریان این جلسه که نخستین جلسه متمرکز بر ویروس کرونای رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید در سه ماه گذشته بود، ترامپ همچنین هشدار داد که شیوع ویروس کرونا در آمریکا در بحبوحه افزایش آمار مبتلایان در بخش‌هایی از این کشور پیش از بهتر شدن، بدتر خواهد شد.

پلوسی گفت: اگر ترامپ چند ماه پیش به جای برگزاری کمپین‌های انتخاباتی و دیگر کارهایی که کرده بود، گفته بود که ماسک بزنید، آن وقت افراد بیشتری او را به عنوان رهبر دنبال می‌کردند. او رئیس جمهور آمریکاست.

در پاسخ به این سوال که آیا تاکید دارد هزاران آمریکایی به خاطر نحوه عملکرد و واکنش رئیس جمهور جان خود را از دست داده‌اند، پلوسی گفت: بله منظور من همین است. فکر می‌کنم که این کاملا مشهود و آشکار است.

این اظهارات یکی از تندترین انتقادات علیه نحوه مدیریت پاندمی کرونا توسط ترامپ است؛ بیماری که به گفته دموکرات‌ها نیازمند واکنش جدی‌تر از سوی کاخ سفید بود.

این انتقادها در بحبوحه افزایش شمار مبتلایان و قربانیان در سراسر آمریکا به ویژه در جنوب و غرب کشور مطرح شد.

پلوسی گفت: شمار مبتلایان ما به چهار میلیون تن نزدیک می‌شود و ۱۴۰ هزار تن نیز به خاطر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده‌اند. اگر الان استفاده از ماسک مهم شده، مهم بود که این اقدام در ماه مارس صورت گیرد به جای اینکه به ما در ماه آوریل بگویید که همگی می‌توانیم به کلیسا برویم!  

وی افزود: بازگشت به علم و حکومت تنها راه برای غلبه بر این مساله است. ما امیدواریم واکسنی برای این بیماری کشف شود و برای این منظور دعا می‌کنیم. اگر خدا بخواهد این اتفاق خیلی زود رخ می‌دهد. اما هنوز چند ماهی پیش رو وجود دارد و مردم بیشتری جان خود را از دست خواهند داد. بیایید امیدوار باشیم که رئیس جمهور به پذیرش واقعیت این پاندمی یعنی اینکه این ویروس ترامپ است، نزدیک‌تر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.