سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: سوم تیرماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تشکیل و به دستور مقام قضایی پرونده برای کشف و دستگیری متهمان پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: شاکی با حضور در پایگاه هشتم اظهار داشت، برای خرید یک دستگاه خودرو پراید به ارزش ۶۵ میلیون تومان در سایت‌های خرید و فروش به یک آگهی برخورد کردم و با توجه به وضعیت تعریف شده از خودرو قیمت آن را مناسب دیدم و با مالک خودرو تماس گرفته و قرار گذاشتم خودرو را بازدید و خریداری کنم.

شاکی گفت: برای بازدید خودرو به میدان آزادی مراجعه کردم و پس از بررسی خودرو فروشنده اعلام داشت بخشی از مبلغ خودرو را برایش واریز کنم و خودرو را در پارکینگ بگذاریم و سپس با مراجعه به دفترخانه سند خودرو را انتقال و الباقی مبلغ خودرو را پرداخت کنم و بعد از آن من هم بروم و خودرو را دریافت کنم که متأسفانه پس از پرداخت ۵۵ میلیون تومان در حین رفتن به دفتر خانه فروشنده ناپدید شد و با مراجعه به پارکینگ متوجه شدم خودرو را نیز برده است.

سرهنگ عزیزخانی بیان داشت: با ثبت اظهارات شاکی دستگیری متهم به طور ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات اولیه و با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری مشابه دیگری متصور بود تمامی وقوعات صورت گرفته احصاء و پس از جمع بندی سرنخ‌های موجود با هماهنگی بازپرس پرونده بیست و نهم تیر ماه متهم به نام سیامک در یک عملیات ضربتی دستگیر می‌شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: سیامک پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی انجام شده به بیش از ۵ فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد معترف و اظهار داشت آگهی فروش خودرو را ثبت می‌کردم و در برخی از کلاهبرداری‌ها خودرویی که به مال باخته نشان می‌دادم و خودرویی که سند آن را انتقال می‌دادم متفاوت بود بدین نحو یک خودروی پراید سالم را به خریدار نشان می‌دادم و بعد از توافق بر روی قیمت وقتی به دفتر خانه می‌رفتیم سویچ ماشین را به یکی از دوستانم می‌دادم و خودرو را با خودرویی که ارزش آن کمتر بود جابجا می‌کردیم و من هم سند خودروی کم ارزش‌تر را به نام او می‌زدم و تا کنون بیش از ۲ میلیارد ریال از این راه به جیب زده ایم.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت: با همت و تلاش کارآگاهان تمام مال باختگان شناسایی شدند و متهم با قرار صادره برای دستگیری سایر همدستان و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار این یگان است.

سرهنگ عزیزخانی افزود: شهروندانی که با این شیوه و شگرد تا کنون از آن‌ها کلاهبرداری شده برای طرح شکایت و پیگیری قانونی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.