«میخائیل میشوستین»، نخست‌وزیر روسیه امروز (چهارشنبه) از قابل اطمینان بودن چهار واکسن ضدکرونای ساخته‌شده در این کشور خبر داد. 

 به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، میشوستین در پارلمان روسیه (دوما) گفته بر اساس گفته اداره خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسانی، ثابت شده که چهار واکسن ضد‌کرونا ایمن هستند و آزمایشات بالینی بر روی دو واکسن دیگر نیز مراحل آخر خود را طی می‌کنند.» 

نخست وزیر روسیه همچنین تأکید کرده که ۱۷ نهاد علمی و پژوهشی در روسیه در حال تولید واکسن هستند؛ این نهاد‌ها از جمله وزارت علوم و آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیک و اداره خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده و رفاه انسانی هستند. 

میشوستین همچنین گفته که در حال حاضر در این کشور «بیش از ۲۶ نوع واکسن [برای کرونا] وجود دارند.»

به گفته وی، سیستم مراقبت‌های بهداشتی روسیه در طول شیوع بیماری کووید-۱۹ ثابت کرده که آماده هر‌گونه چالشی است. 

بسیاری از دانشمندان و متخصصان بهداشت و درمان در سراسر جهان برای ساخت واکسن مقابله با ویروس کرونا در حال تلاش هستند و پیش از این نیز محققان دانشگاه «آکسفورد» در میان ۲۰۰ تیم جهانی که بر روی ساخت واکسن کرونا کار می‌کنند، نتایج امیدوارکننده‌ای را در خصوص ساخت واکسن کرونا در هفته‌نامه «لنست» منتشر کرد.

دانشمندان جهان در حالی برای ساخت واکسنی برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند که دانشگاه «جانز هاپکینز»، امروز (سه شنبه) گزارش کرد که دستکم ۱۴ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۳۳۰ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۶۰۹ هزار و ۹۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«سومیه سوامیناتان» پژوهشگر ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که عرضه انبوه واکسن ضدکرونا در سطح جهان در اواسط سال آینده میلادی (۲۰۲۱) امکانپذیر خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.