به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، این اقدام وزیر بهداشت پس از آن است که یک آزمایش بالینی در بریتانیا نشان داد که استفاده از این دارو نرخ مرگ و میر در میان مبتلایان به کرونا که دارای علائم حاد بوده اند را کاهش داده است.

شیوه نامه درمانی وزارت بهداشت ژاپن اکنون استفاده از این داروی استروئیدی برای درمان بیمارانی که وضعیتشان حاد است را توصیه می کند.

از آنجایی که این دارو از قبل برای درمان بیماری های عفونی شدید و ذات الریه بسیار مورد استفاده بوده است، دیگر نیازی به طی مراحل معمول تایید دارو ندارد.

پس از رمدسیویر، دگزامتازون دومین دارویی است که ژاپن موثر بودن آن برای درمان کرونا را تایید کرده است رمدسیویر در ماه مه در یک پروسه سریع تایید شد.

تجویز دگزامتازون در حالی است که علیرغم تبلیغات زیادی که پیش از این محققان و رسانه های ژاپنی در مورد کارایی داروی ضد کرونای آویگان می کردند اکنون گروهی از پژوهشگران این کشور می گویند نتایج مطالعات بالینی آنها در مورد این دارو موثر بودن آن را تایید نمی کند.

پیش از این ژاپن اعلام کرده بود داروی ضد آنفلولانزای «آویگان» یا «فاوی پیراویر» را که به عنوان درمان بالقوه ای برای بیماری کووید- ۱۹ تلقی می شود بزودی به ۳۸ کشور خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.