« تدروس آدهانوم » امروز پنج‌شنبه به ادعاهای « مایک پمپئو » در جریان سفرش به انگلیس واکنش نشان داد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت ادعاهای مطرح شده توسط پمپئو را «مطلقا بی‌اساس» توصیف کرد.

آدهانوم طی یک کنفرانس خبری مجازی گفت: «این اظهارات نادرست، غیرقابل قبول و بدون هیچگونه اساسی هستند.»

وی بار دیگر از وزیر خارجه آمریکا خواست تا موضوع پاندمی کرونا (همه‌گیری جهانی) را سیاسی نکند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «سازمان جهانی بهداشت با این اظهار نظرها از ماموریت خود منحرف نخواهد شد و ما نمی‌خواهیم جامعه جهانی نیز با این اظهارات منحرف شود. یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی که ما همچنان با آن مواجه هستیم سیاسی کردن ویروس کروناست. کرونا مرز، ایدئولوژی و حزب سیاسی نمی‌شناسد.»

اخیرا وزیر خارجه آمریکا، در ملاقاتی خصوصی که با مقامات انگلیس داشت به سازمان جهانی بهداشت حمله لفظی کرده و مدعی تمایلات سیاسی این سازمان شد.

به گفته افراد آگاه، پمپئو در ادعا‌های خود سازمان جهانی بهداشت را تحت کنترل چین دانسته و مدعی شد این سازمان در مرگ بیماران کروناییِ انگلیس از مقصران اصلی بوده است.

او در این جلسه مدعی شد به قطعیت می‌تواند بگوید «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) با چینی‌ها تبانی کرده تا به ریاست این نهاد برسد. او در ادامه صحبت‌هایش گفت سازمان جهانی بهداشت «سازمانی سیاسی است و نه علمی».

ماه ژوئن کاخ سفید به طور رسمی از خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت خبر داد. پیش از آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار‌ها این سازمان را به خروج تهدید کرده بود. او سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین و همچنین واکنش ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا متهم کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.