«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی که به دلیل اظهارنظرهای متناقض با نظرات دونالد ترامپ هدف هجمه‌های شخص رئیس‌جمهور و حامیانش قرار گرفته است، در یک مصاحبه خبر داد که او و اعضای خانواده‌اش در معرض تهدیدهای جدی قرار گرفته‌اند.

به نوشته « سی‌ان‌بی‌سی »، آنتونی فائوچی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» اعلام کرد افرادی که از توصیه‌های او در قبال وقابله با همه‌گیری ویروس کرونا عصبانی هستند، او و خانه‌اش را مورد تهدید قرار داده‌اند.

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در این مصاحبه خبر داد، که او و خانواده‌اش ایمیل‌های با محتوای نفرت دریافت کرده و همچنین مورد تهدیدهای جدی قرار گرفته‌اند.

عضو ارشد کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید گفت: «افرادی هستند که فکر می‌کنند من با تلاش‌هایم درباره پیش بردن دستور کار سلامت عمومی دارم در زندگی‌شان دخالت می‌کنم و از این موضوع واقعا عصبانی هستند».

وی با انتقاد از نامه‌ها و ایمیل‌های تهدیدآمیز علیه خود و خانواده‌اش تصریح کرد: «این نوع از نامه‌های نفرت آمیز و تهدیدات جدی علیه من، موضوعی خوب نیستند».

فائوچی البته خبر داد که به دنبال دریافت این تهدیدها، او همسر و دخترانش تحت حفاظت نیروهای امنیتی آمریکا قرار گرفته‌اند.

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با انتقاد از تهدید خود و خانواده‌اش به سی‌ان‌ان گفت: «واقعا چرا اینطور است؟ آیا این ایالات متحده آمریکا است؟ اما (این تهدیدات علیه من و خانواده‌ام) واقعی هستند، واقعا تهدیدات واقعی هستند».

از نظر فائوچی تهدید او و خانواده‌اش نشان‌دهنده «تفرقه جامعه ما در سطح سیاسی است» اما موضوه همه‌گیری ویروس کرونا یک موضوع سلامت عمومی است و نباید سیاسی شود.

در هفته‌های اخیر هشدارهای این مقام ارشد بهداشتی آمریکا درباره بازگشایی زودهنگام اقتصاد و برداشتن محدودیت‌های کرونایی واکنش شخص ترامپ و حامیانش را به دنبال داشته است.

در یکی از این اظهارنظرها، ترامپ در مصاحبه با «شان هانیتی» مجری سرشناس فاکس نیوز از مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه گفت: «دکتر فائوچی، آدم خوبی است اما او اشتباهات زیادی مرتکب شده است. آنها (مقام‌های ارشد بهداشتی و پزشکی آمریکا) درباره موضوعات زیاید اشتباه کرده‌اند از قبیل زدن ماسک. بسیاری از انها گفتند که ماسک نزنید و حالا می‌گویند که ماسک بزنید. اشتباهات بسیاری انجام شد».

فائوچی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «ما داریم درباره اصول اساسی سلامت عمومی حرف می‌زنیم و من دلیلی برای اینکه برخی افراد با این موضوع خصومت داشته باشند، نمی‌بینم. فهم خصومت علیه مسائل سلامت عمومی بسیار سخت است».

وی البته به اثرگذاری منفی بستن و محدودیت‌های کرونایی بر اقتصاد آمریکا در درازمدت اذعان کرد و البته گفت، کارشناسان و مسئولان بهداشتی و پزشکی در حال تلاش برای بازگشایی ایمن آمریکا به «روشی سنجیده»  است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.