واکنش دنباله‌دار به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی/ نظامیان آمریکایی منتظر پاسخ ایران باشند

حسین امیر عبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس در صفحه خود در فضای مجازی اینستاگرام نوشت: تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی (شماره ۱۱۵۲ ماهان ایر) در آسمان سوریه بار دیگر اثبات کرد که حضور بیگانگان اشغالگر در منطقه، تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود.  بی‌تردید در حالی که هنوز انتقام سخت ترور آمریکایی قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم (سردار شهید سلیمانی عزیز) در راه است، نظامیان آمریکا با تعرض اخیر به هواپیمای مسافربری ایرانی در انتظار تبعات سنگین رفتار تحریک آمیز خود باشند. صهیونیست‌ها هم نمی‌توانند در سایه بنشینند، تحریک کنند و بلافاصله بگویند ما دخالتی نداشتیم.

ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایران

همچنین ایسنا نوشت؛ 

سیدعلی آقازاده، در واکنش به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی اظهار کرد: از اینگونه شیطنت‌های آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف زیاد دیده‌ایم، آنها سعی می‌کنند که مزاحمت‌هایی برای ما داشته باشند. در آخرین مورد در بحث تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی دشمنی آمریکا مشهود است.

وی ادامه داد : قطعا اگر آمریکایی‌ها به این تحریک و توطئه‌ها وارد شوند، جمهوری اسلامی ایران قدرت پاسخگویی خواهد داشت ما به همه اقدامات خصمانه چه از طرف آمریکا و چه از طرف هر کشور دیگری پاسخ مقتضی را می‌دهیم، پس آزموده را آزمودن خطاست. آمریکایی‌ها بدانند که قطعا جمهوری اسلامی ایران از منافع مردم و کشور دفاع خواهد کرد.

رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر این‌که آمریکا باید مراقب تحرکاتش باشد، تصریح کرد: ایران این اقدام آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، کما این‌که موضوع در حال پیگیری از مراجع حقوقی بین‌المللی است. ما در مجلس شورای اسلامی و مشخصا در کمیسیون امنیت ملی با حساسیت ویژه به این موضوع ورود کرده و پیگیری می‌کنیم، چون برای ما دفاع از حقوق مردم و منافع ملی بسیار اهمیت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.