چهارشنبه هفته گذشته قرار بود یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، تعدادی از اتباع یا مسافران گرجستانی مقیم ایران را که پس از شیوع کرونا امکان بازگشت به کشور متبوع خود را نداشتند، در پروازی فوق العاده به تفلیس منتقل کرده و ایرانیان مقیم این کشور را به تهران برگرداند.

اما انجام این پرواز به دلیل آنچه از سوی این ایرلاین ایرانی، نرسیدن به حد نصاب اعلام شده، لغو شد.

پرواز صبح چهارشنبه هفته گذشته در حالی لغو شد که مسافران چشم انتظار این پرواز روز قبل از آن نیز با لغو پرواز یک شرکت هواپیمایی ایرانی دیگر مواجه شده بودند و دیروز امیدوارانه در انتظار این پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) باقی مانده بودند.

پیش از این نیز اتباع دو کشور در تاریخ ۱۵ ماه جاری میلادی (ژوئیه) شاهد لغو یک پرواز فوق العاده دیگر بودند؛ حال آنکه سازمان هواپیمایی کشوری ایران و گرجستان مجوز انجام این پروازهای فوق العاده را صادر کرده بودند.

علت اصلی لغو پروازهای فوق که با پیگیری‌های وزارت امور خارجه از سازمان‌های هواپیمایی کشوری این دو کشور، قرار بود انجام شود، عدم رسیدن تعداد مسافران به حد نصاب اعلام شده است و این در حالی است که برخی از مسافران به لحاظ شرایط اضطراری و دوری چندین ماهه از وطن خود حاضر به انجام تعهدات مالی بیشتر از نرخ معمول انجام این پرواز هستند.

این وضعیت در شرایطی اتفاق می‌افتد که ماه گذشته یکی از ایرلاین‌های ایرانی به برقراری یک پرواز با تعداد ۱۲ تن از اتباع دو کشور (۶ ایرانی و ۶ گرجستانی) اقدام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.