کامبیز ناظریان قائم مقام شرکت توزیع برق تهران گفت: همان طور که پیش بینی می‌شد در تابستان امسال بالغ بر ۲ هزار مگاوات به سیستم سرمایشی به شبکه شهر تهران افزوده شد. با توجه به تاثیری که کنترل مصرف پیک می‌تواند در کنترل شهر تهران داشته باشد فرصت‌هایی که می‌توانست در کنترل این موضوع موثر باشد مورد ارزیابی قرار گرفت که یکی از آن‌ها مشترکان خانگی و بخش‌های تجاری هستند که مصرف برق آن‌ها می‌تواند بر میزان مصرف موثر باشد.

او گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام شده در این زمینه بالغ بر ۲۰۰ مگاوات فرصت شناسایی شده است. این بخش‌ها توسط نهاد‌های تقسیم کننده بار و هوش مصنوعی مورد ارزیابی قرار گرفت و آن بخش از مشترکینی که می‌توانند تاثیرگذار باشند، که شامل جامعه آماری حدود ۳ میلیون مشترک می‌شود، با هدف آگاه سازی و دعوت به همراهی پیامک‌هایی دریافت کردند.

ناظریان بیان کرد: جامعه آماری شناسایی شده اغلب افرادی هستند که امکان مصرف بیش از آن‌‍ها بیشتر باشد اگرچه ممکن است مصرف کننده‌ای با شرایط معمول هم این پیامک را دریافت کند. اگر هر مشترک ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، هزینه تمام شده برق آن‌ها تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

قائم مقام شرکت توزیع برق تهران بیان کرد: در شهر تهران به ازای هر یک درجه افزایش دما ۱۵۰ مگاوات به بار شبکه اضافه می‌شود. با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، احتمال افزایش مصرف پیش‌بینی می‌شد که افزایش بار را تجربهکنیم و در نهایت مصرف بار کشور به ۴ هزار ۴۰۰ مگاوات را تجربه کریم که بیشترین میزان مصرف امسال است. تنها با کاهش مصرف در زمان اوج می‌توان اختلالات احتمالی را کنترل کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.