بنابراعلام لحظه آخر، کسب‌ و کارهای معروف نیز تحت تأثیر شرایط ناشی از ویروس کرونا قرار گرفتند، اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

کرونا چه بر سر کسب‌وکارها آورد؟

شیوع کرونا تحول عظیمی در جهان ما و سبک زندگی تمامی افراد به وجود آورد، کسب‌وکارها نیز از این تحولات مصون نماندند و بسیاری از آن‌ها تحت تأثیر شرایط ویژه‌ای که این ویروس به وجود آورد قرار گرفتند.

همان‌طور که در قسمت مقدمه اشاره کردیم، در این نوشته قصد داریم تأثیرات مثبت و منفی این امر  روی کسب‌وکارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم، شاید نتایج نظرسنجی از افراد در رابطه با تأثیر کرونا بر وضعیت شغلی آن‌ها برایتان جالب باشد در لیست زیر می‌توانید نتایج این نظرسنجی را مشاهده نمایید.

-  ۵۰.۷ درصد مردم کاهش درآمد داشتند

-  ۴۱.۷ کسب‌وکارها تعطیل‌شده‌اند

-  ۱۳.۵ درصد از مردم شغل خود را ازدست‌داده‌اند

- ۲۶.۳ درصد هیچ تغییری در درآمد و کسب‌وکارشان نداشته‌اند

-  ۰.۶ درصد از مردم در دوره شیوع کرونا وضعیت اقتصادی اشان پیشرفت کرد

باقی موارد یعنی حدود ۱.۶ درصد سایر گزینه‌ها را انتخاب کرده‌اند.

خوب است بدانید که بسیاری از شغل‌های خرد و کارگاه‌ها بیشتر ضرر را دیدند ولی در این میان کسب‌ و کارهای آنلاین به‌صورت چشم‌گیری پیشرفت کردند البته در نظر داشته باشید که این مورد شامل تمامی کسب‌ و کارهای آنلاین نمی‌باشد در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که کدام دسته از آن‌ها از شرایط فعلی سود و کدام یک از آن‌ها متضرر شدند.

تأثیرات مثبت کرونا بر کسب‌وکارهای ایرانی

برخی از کسب‌ و کارهای ایرانی در شرایط شیوع ویروس کرونا توانستند به‌خوبی کسب و کار خود را گسترش دهند، برندهای مطرحی نظیر اسنپ، دیجی کالا، دیوار و غیره از جمله کسب و کارهایی بودن که با استفاده از بستر آنلاین توانستند از شیوع کرونا سود کنند.

 این دسته از برندها با ارائه خدمات آنلاین در زمینه نیازهای اساسی مردم توانستند نظر بسیاری از افراد را به‌سوی خود جلب کنند، به‌طور مثال در ایام قرنطینه و تعطیلی فروشگاه‌های غیر آنلاین دیجی کالا با تأمین کالاهای موردنیاز مردم و ارائه خدمات خرید آنلاین توانست رشد قابل‌ توجهی داشته باشند.

به‌طورکلی متخصصان در زمینه تحلیل کسب‌ و کارها معتقدند که در دوران شیوع کرونا و پس‌ از آن بیزینس و ارائه خدمات هر سازمان باید شکل جدید به خود بگیرد و پیش‌بینی می‌شوند که تمامی صنایع تا حد امکان در بستر آنلاین گسترش داده شوند.

کرونا به کدام کسب‌وکارها خسارت زد؟

اما در کنار کسب‌ و کارهایی که در شرایط شیوع ویروس کرونا، بیزینس‌هایی نیز وجود داشتند که مغلوب شرایط شده و متضرر شدند، از جمله مهم‌ترین این کسب‌ و کارها می‌توان به‌تمامی شرکت‌ها و برندها فعال در حوزه گردشگری اشاره کرد.

شرکت‌هایی خدمات آنلاین  و فروش بلیت از جمله  لحظه آخر در دوران شیوع کرونا در ایران متضرر شدند، البته لازم به ذکر است که صنعت گردشگری در کل دنیا تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت و این امر مختص کشور ایران نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.