منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور  با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فصل گرما خریدار چندانی در بخش دام سبک وجود ندارد، به همین خاطر به پشتیبانی امور دام اعلام کرده ایم که خرید تضمینی گوشت گوسفندی را به صورت انجمادی انجام دهد تا جلوی حجم بالای گوشت گرفته شود.

او افزود: پشتیبانی امور دام خرید تضمینی در بخش گوساله را انجام داده و خیلی از تولیدکنندگان به این قصه ورود کردند.

سودجویی چوبداران علت اصلی گرانی گوشت

پوریان ادامه داد: با وجود انباشت دام در بخش دام‌سبک، بسیاری از چوبداران برای عرضه دام با نرخ بالا بهانه‌های مختلفی همچون کمبود عرضه، قاچاق دام و عید قربان را مطرح می‌کنند تا بتوانند سود‌های بالایی نصیب خود کنند.

این مقام‌مسئول ویروس کرونا و شرایط سخت جا به جایی را علت اصلی کمبود عرضه دام در میادین اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا و بسته بودن مرزها، میزان قاچاق در حدی نیست که بتواند بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

او قیمت هر کیلو بره با اوزان سبک را ۴۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو بره با اوزان سنگین را ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو گوساله با اوزان بالای ۶۰۰ کیلو با نرخ ۲۷ هزار تومان و  با اوزان کمتر از ۵۰۰ کیلو ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان درب دامداری عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ دام خبر داد و گفت: با توجه به رکود بازار و نبود خریدار، این موضوع تاثیری بر قیمت گوشت نداشته است.

او قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی را ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان و لاشه گوساله را ۵۴ تا ۵۸ هزار تومان اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.