تقریباً همه افرادی که دچار کم شنوایی هستند از لب خوانی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. موسسات خیریه می گویند که ناشنویان به دلیل وجود ماسک نمی‌توانند لب‌خوانی کنند و متوجه بسیاری از جملات نمی‌شوند.

یک زن ۴۵ ساله، ۱۰۰ ماسک صورت شفاف دوخته است تا افراد ناشنوا بتوانند در طول بحران کرونا ویروس لبخند بزنند، احساس امنیت کرده و از آن استفاده کنند.

کلر کراس ، ۴۵ ساله از Devon ، ماسک های خود را - که دارای یک قسمت شفاف روی دهان بود - برای ناشنوایان ضروری خواند.

در حال حاضر پوشیدن ماسک صورت برای سوار شدن وسایل نقلیه عمومی اجباری است و برخی از کارشناسان ارشد می‌خواهند استفاده از آن‌ها را در همه مکان‌های شلوغ برای مبارزه با موج آینده Covid-۱۹ اجباری کنند. 

انجمن ملی کودکان ناشنوا (NDCS) گفته است که استفاده از روکش صورت ممکن است افراد ناشنوا را منزوی کند زیرا آن‌ها غالباً به لبخوانی اعتماد می کنند. این یکی از گروه‌های خیریه پیشرو در زمینه ناشنوایان و معلولین است که هشدار داد میلیون‌ها نفر از ناشنوایان می توانند با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شوند، مگر اینکه ماسک‌های شفاف صورت به طور گسترده ای در دسترس باشد.

خانم کراس گفت که ماسک‌ها، با یک قسمت روشن روی دهان، برای افرادی که مشکل شنوایی دارند، بسیار حیاتی هستند.

موسسات خیریه تخمین می‌زنند که در حال حاضر حدود ۹ میلیون نفر در انگلستان تنها هستند که ناشنوا هم هستند یا با کم‌شنوایی زندگی می‌کنند.

تقریباً همه آنها متکی به دیدن صورت شخصی برای خواندن لب هستند. این شامل کسانی است که از طریق زبان نشانه ارتباط برقرار می کنند.

نه سازمان ، به سرپرستی انجمن ملی کودکان ناشنوا، تجمع کرده‌اند تا از بهداشت عمومی انگلیس و NHS انگلیس بخواهند که به سرعت با هم همکاری کنند تا ماسک های شفاف صورت را به تولید انبوه برسانند.

قوانین و مقررات پوشش چهره در کشورهای مختلف چیست؟

از دوشنبه ۱۵ ژوئن، همه باید هنگام مسافرت با وسایل نقلیه عمومی در انگلستان، ماسک بپوشند. این شامل اتوبوس، مترو، تراموا، کشتی، هواپیما و قطار است. طبق قوانین جدید، اپراتورها قادر خواهند بود از مسافرت مسافرانی که از پوشیدن ماسک امتناع می کنند جلوگیری کنند و پلیس نیز قادر به صدور جریمه ۱۰۰ پوندی است.

گروه مشاوره علمی اضطراری (SAGE) اعلام کرده است که استفاده از روکش صورت به عنوان یک اقدام احتیاطی در این راه می‌تواند برخی از محافظت‌های اضافی را برای مسافران فراهم کند و می‌تواند به افراد کمک کند تا در صورت ناقل بودن از انتشار ناآگاهانه ویروس خودداری کنند.

در ولز ، دولت می گوید: «در بعضی شرایط که گرفتن فاصله بیش ۲ متر از دیگران دشوار است، ما توصیه می کنیم از روکش های سه لایه و غیر پزشکی استفاده کنید.»

این قانون اجباری نیست زیرا اقدامات از راه دور اجتماعی و بهداشتی «مؤثرترین راههای محافظت از خود و دیگران از COVID-۱۹ هستند.»

در اسکاتلند، مردم باید به طور قانونی چهره ‌شان باید در وسایل حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها پوشانده شود. دولت می‌گوید که مقررات محدود کردن شیوع ویروس در جایی است که مسافت اجتماعی به آسانی قابل اجرا نباشد.

در دوم ژوئیه، وزیر امور زیربنایی ایرلند شمالی، نیکولا مالون، اعلام کرد که پوشش‌های صورت از جمعه ۱۰ ژوئیه برای حمل و نقل عمومی اجباری خواهد شد تا از تلاش‌ها برای کاهش خطر انتقال حمایت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.