پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی از بیماران کرونایی

به گفته وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، ظرفیت بیمارستان‌ها در سرزمین‌های اشغالی برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است. در چهار بیمارستان بزرگ این رژیم بخش کرونایی مملو از بیمار است و ظرفیت بیمارستان پنجم نیز در شرف تکمیل شدن است.

این در حالی است که شمار ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی مدام در حال افزایش است و کادر بهداشتی این رژیم به شدت تحت فشار است.

وزارت بهداشت این رژیم اعلام کرده است که دو بیمارستان بیت المقدس و تل آویو در حال حاضر بالاتر از ظرفیت خود و نزدیک به ۱۲۰ درصد ظرفیت بیمار کرونایی پذیرش کرده‌اند و بیمارستان «رمات گان» کمی بالاتر از ظرفیت خود بیمار کرونایی دارد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، در حال حاضر بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در سراسر سرزمین‌های اشغالی بستری هستند که ۳۱۷ نفر از آن‌ها به دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیاز دارند. بزرگترین بیمارستان این رژیم با نام مرکز پزشکی شبا بیش از ۹۰ درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده است.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که تعداد کادر درمان این بیمارستان‌ها که خود به ویروس کرونا مبتلا شده و به قرنطینه می‌روند این روز‌ها در حال افزایش است و این خود مشکلی دیگر برای مقامات بهداشت این رژیم به وجود آورده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۰۳ نفر از کادر درمان مرکز پزشکی «عین کرام»، ۹۳ نفر از مرکز «زندک»، ۸۶ نفر از «عصاف هاروفه» و ۷۸ نفر از مرکز پزشکی «ایچیلوف» در قرنطینه به سر می‌برند. در کل بیش از ۳ هزار نفر از کادر پزشکی اسرائیل در قرنطینه هستند که از این تعداد ۴۶۸ نفر پزشک، ۸۶۱ نفر پرستار و ۱۷۴۰ نفر دیگر کارمندان پزشکی هستند.

از ابتدای شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی تاکنون بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات بهداشت این رژیم ۶۲ هزار و ۶۲۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.