نسرین علیزاده گفت: این افراد همچنین مصرف غذاهای پرچرب و یا سرخ کرده مانند سالاد الویه، سیب زمینی سرخ شده، پنیر پیتزا، انواع کوکو و کتلت و انواع فست فود و غذاهای آماده فرآوری شده را باید محدود کنند.

وی بیان کرد: استفاده از ترشی ها و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفسی و تحریک آن می شود و همچنین مصرف نمک و شوری ها، غذاهای کنسروی شور، رب گوجه فرنگی، فلفل و انواع سس های تند و سس خردل نیز محدود شود.

علیزاده عنوان کرد: مصرف شیر و لبنیات که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می کند به جز نوع پروبیوتیک  آن محدود شود همچنین در استفاده از روغن ها و چربی های حیوانی شامل کره، پیه، دنبه و غیره نیز پرهیز شود.

علیزاده مواد شیرین و شیرینی ها، آب میوه های صنعتی، نوشابه های گاز دار، شکر، مربا و قند و همچنین نوشیدنی ها و خوراکی های محرک مانند قهوه چای غلیظ، نسکافه و شکلات تلخ را نیز برای افرادی که در دوران نقاهت هستند، مضر خواند.

علیزاده به این افراد اجتناب از مصرف زیاد سیر و زنجبیل را توصیه کرد و گفت: استفاده از سبوس در صورت وجود اسهال و همچنین استفاده از روغن هایی مانند زیتون، کلزا، کنجد و روغن آفتابگردان و ... برای سرخ کردن مواد غذایی اجتناب شود.

وی خاطرنشان کرد: تداوم محدودیت ها و رژیم های غذایی ویژه در افرادی که بیماری زمینه ای دارند مانند دیابت، فشار خون بالا و ... ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.