دکتر سورنا ستاری روز سه شنبه در  حاشیه رونمایی از نخستین سالنامه مهاجرتی ایران در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین دستاوردی که در این شرایط کرونایی داشته ایم این است که تاکنون وارداتی در زمینه کرونا نداشتیم و چند دارویی که دو تا سه هفته گذشته در فهرست محصولات وارداتی بوده نیز در کشور ساخته شده است.

وی بیان کرد: این هنر شرکت های دانش بنیان است که وقتی کشور وارد یک تنش می شود وارد عرصه شوند. ما کشوری مستقل هستیم که زیست بوم نوآوری مخصوص خودمان را داریم و باید راهکار متناسب کشور خود را پیاده سازی کنیم.

ستاری افزود: در خصوص واکسن کرونا نیز اتفاقات خوبی افتاده، ولی نهایی نشده؛ در این خصوص می بایست وزارت بهداشت اعلام کند.

سالنامه مهاجرت  آمار دقیق از مهاجرت ها می دهد

وی در خصوص سالنامه مهاجرتی ایران نیز گفت: یکی از بحث های جدی که از ابتدا در گیر آن بودیم آمارهای مهاجرت بود. هر دو سال یک بار این آمار را در رابطه با نفرات اول کنکور، المپیادی ها، برترین های بنیاد ملی نخبگان و ... پایش می کنیم. به دلیل اینکه آمارهای مربوط به این حوزه مخدوش بود و آمار رسمی از مهاجرت دانشجویان اعلام نمی شد، در صدد برآمدیم سالنامه مهاجرت را بر اساس آمارهای بین المللی تدوین کنیم.

معاون علمی و فناوری با تاکید بر اینکه این سالنامه آمار دقیق از مهاجرت ها را ارائه می دهد، بیان کرد: بنا داریم این سالنامه به زبان انگلیسی نیز ترجمه شود و به صورت آنلاین متناسب با تغییرات، اطلاعات درست را ارائه کند.

وی یادآور شد: در این سالنامه آمار  مهاجران سایر کشورها در ایران مانند اتباع مختلف مشخص شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.