به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای انتقالی سودان (معروف به حمیدتی) طرف‌هایی که نام آنها را دقیقاً ذکر نکرد، به تهدید کردنش و خط و نشان کشیدن برای قتل خود متهم کرد.

وی نسبت به مافیای قاچاق طلا و گروه‌هایی که برای به تعطیلی روند اقتصاد کشورش تلاش می‌کنند، هشدار داد.

حمیدتی در جریان مراسمی خاطرنشان کرد، گروه‌هایی هستند که در راستای به تعطیلی کشاندن و مختل کردن روند اقتصاد سودان عمل می‌کنند و در مسیر ساعیان شکوفایی کشور موانعی قرار می‌دهند. آنچه «مافیا» نامیده می‌شود در راستای کاهش نرخ پوند سودان تلاش می‌کند و ارز خارجی را به هر قیمتی می‌خرد.

وی در ادامه افزود: سودان تحت سلطه مافیا یا باندی بسیار بزرگ است و ما باید با آن بجنگیم چرا که این کشور بدون مبارزه با این باند، هرگز پیشرفت نخواهد کرد.

حمیدتی رئیس کمیته اقتصادی است که در مارس گذشته تشکیل شد. عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان به عنوان رئیس علی البدل او را کمک می‌کند.

تعدادی از مسؤولان برجسته و وزراء در این کمیته عضو هستند و ماموریت آن بهبود شرایط اقتصادی کشور و اتخاذ اقدامات فوری و جدی برای حل مشکلات اقتصادی موجود است.

حمیدتی خواستار مقابله با مافیا و باندهایی شد که طبق گفته وی تلاش دارند کشور را نابود کنند. او بر تعقیب و پیگرد و ارجاع آنها به دادگاه تاکید کرد.

وی همچنین گفت باید در مقابل افرادی که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد سودان هستند، در صف ملی واحدی ایستاد.

حمیدتی شدیداً از منتقدان ریاست او بر کمیته اقتصادی انتقاد کرد. او با اشاره ضمنی به گروه‌های سیاسی و اجرایی که از ریاست او بر این کمیته انتقاد می‌کنند و می‌گویند که او در این کار تخصص ندارد، این افراد را "سرخورده و ناامید" توصیف کرد و گفت: آنها می‌گویند که این کار ما نیست، در حالی که من برای کمک به آنها آمده‌ام.

این مسؤول سودانی به گروه‌هایی "تهدیدات ترور او" را به گوشش رسانده‌اند هشدار داد و آنها را به تلاش برای تخریب و ویرانی کشور و تلاش برای برهم زدن بافت اجتماعی و نابودی وحدت آن متهم کرد و وعده داد که به هر قیمتی در مقابل آنها می‌ایستد و با آنها می‌جنگد.

حمیدتی همچنین تصریح کرد، این افراد برای ویرانی کشور تلاش می‌کنند و روزی می‌رسد، که پشیمان خواهند شد و حق آشکار می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما هرگز آنها را رها نخواهیم کرد، رها کنیم که حرف‌شان را عملی کنند. ما به تهدیدات گوش می‌دهیم و می‌گوییم که ما هرگز آسیبی نمی‌بینیم و تنها تسلیم تقدیر الهی هستیم.

حمیدتی نسبت به طرح‌ها برای تقسیم سودان هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.