روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: منابعی در شاباک اعلام کردند، برخی از تظاهرکنندگان اظهارات خشونت آمیزی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کار برده و برخی دیگر او را تهدید به قتل می‌کنند به همین دلیل مقرر شد تعداد محافظان نتانیاهو افزایش یابد.

منابع دیگر افزودند، شاباک در این خصوص مطیع دستورات وزیر امنیت داخلی و پلیس است که پیش از این به فرماندهان سازمان‌های امنیتی هشدار داده بود، آزادی تظاهرکنندگان چپ‌گرای خشمگین به خونریزی منجر خواهد شد.

این منابع گفتند، تشدید تظاهرات نزدیک مقر رسمی نتانیاهو در قدس اشغالی و تظاهرات دیگر نزدیک خانه خانواده نتانیاهو در قیصریه شعبه حراست از چهره‌های دولتی در شاباک را وادار کرده به دلیل حضور مداوم ده‌ها هزار تظاهرکننده نزدیک مقر رسمی نخست وزیر در بخشی از تشکیلات حراست تغییراتی انجام دهد. 

همچنین شاباک وجود هشدارهای سازمان اطلاعات پیرامون نیت یا تلاش برای هدف قرار دادن نتانیاهو یا اعضای خانواده‌اش را رد کرد. به هر حال و این اقدام شاباک انتقادات تظاهرکنندگان را در پی داشت و در این راستا سخنگوی جنبش "پرچم سیاه" یکی از گروه‌های تشکیل دهنده تظاهرات گفت، کسانی که به حراست نیاز دارند همین تظاهرکنندگان هستند که از سوی حامیان نتانیاهو با حملات خونین روبرو هستند.

در همین رابطه روزنامه هاآرتص روز دوشنبه در یادداشتی نسبت به تکرار ترور تظاهرکنندگان به دست راست‌گراها هشدار داد همانطور که در سال ۱۹۸۳ رخ داد و در آن زمان در نخستین تظاهرات جنبش "صلح اکنون" یکی از اعضای جنبش کشته شد.

در این یادداشت آمده است: تظاهرکنندگان در سراسر اراضی اشغالی می‌گویند روز شنبه با گازهای فلفل، کوکتل مولوتف و حملات فیزیکی مورد حمله قرار گرفته‌اند و پلیس سه روز پیش سه مظنون را بازداشت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.