بخش مطبوعاتی سفارت پاکستان در ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند بازگرداندن اولین گروه زندانیان پاکستانی در ایران امروز با موفقیت انجام شد.

در این بیانیه آمده است: به موجب سفر رسمی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به تهران در اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته و تقاضای وی از دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عفو زندانیان پاکستانی به دلال بشردوستانه، ۱۴ زندانی پاکستانی امروز به این کشور منتقل شده‌اند.

سفارت پاکستان اعلام کرد: انتقال زندانیان طبق توافق نامه انتقال محکومین که در سال ۲۰۱۴ میان ایران و پاکستان امضا شد، صورت گرفت و این نخستین گروه زندانیان منتقل شده به پاکستان پس از تصویب توافق مزبور در سال ۲۰۱۸ توسط هر دو کشور است.

در این بیانیه افزوده شد: انتقال زندانیان پاکستانی در گذرگاه مشترک مرزی میرجاوه (تفتان) صورت گرفت و مقامات پاکستانی زندانیان را تحویل گرفتند.

اوایل تیرماه امسال معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت: از طریق وزارت امور خارجه به همه سفرا و نمایندگان در دیگر کشورها اعلام کرده‌ایم که در شرایط حساس کنونی و بدنبال شیوع جهانی ویروس کرونا در اقدامی انسان‌دوستانه و حقوق بشری آماده مبادله همه زندانیان خود با دیگر کشورها هستیم.

«محمود عباسی» طی گفت وگو با ایرنا با اشاره به درخواست نخست وزیر پاکستان از رییس جمهور کشورمان مبنی بر انتقال ۴۴ تن از زندانیان آن کشور به اسلام آباد افزود: ما در اقدامی انسان دوستانه، زندانیان پاکستان را از استان‌های مختلف به زندان زاهدان منتقل کردیم تا تحویل مقامات پاکستانی شوند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.