به گزارش واشنگتن پست، پیش از حضور ویلیام بار در جلسه شهادت کمیته قضایی مجلس نمایندگان، پلوسی شدیدا به سیاست‌های وی انتقاد کرد و گفت: من فکر می‌کنم که مردم آمریکا باید بدانند که دادستان به جای حمایت از حقوق مردم به دنبال حفاظت از ترامپ است. 

پلوسی افزود: مسلم است که نحوه عملکرد وی (ویلیام بار) به جای حفظ منافع مردم در راستای حفظ منافع ترامپ است. 

رییس مجلس نمایندگان آمریکا از بکارگیری نیروهای فدرال برای سرکوب معترضان در مقابل کاخ سفید و سرکوب اعتراضات پورتلند انتقادکرد و گفت که در هر دو مورد منافع ترامپ حفظ شد. 

ویلیام بار دادستان کل آمریکا امروز سه شنبه مقابل کمیته قضایی مجلس این کشور درباره اتهاماتی از جمله سوء استفاده از قدرت برای تقویت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و متحدانش و سرکوب مخالفان او پاسخ خواهد داد. 

بار از زمانی که در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) به این مقام منصوب شده این اولین مرتبه است که برای پاسخگویی در این کمیته حاضر می‌شود. 

دلیل این شهادت نیز انتقاد وزارت دادگستری آمریکا از نقش بار در اعزام نیروهای مخفی فدرال به پورتلند به دستور ترامپ و سرکوب معترضان در این شهر عنوان شده است. 

بیش از ۵۹ روز از شروع اعتراضات به قتل «جورج فلوید» ، شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس بی‌رحم سفیدپوست آمریکایی، به قتل رسید، در پورتلند می‌گذرد. اما از هفته گذشته اخباری مبنی بر شروع جنگی مخفی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مردم پورتلند با گماشتن پلیس مخفی میان معترضان منتشر شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.