رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کادر بهداشت و درمان در موج دوم کرونا با مرگ و میر بیشتر بیماران و همچنان علائمی مواجه هستند که در موج اول بروز نکرده بود و این روند فشار کاری همکاران را مضاعف و آنها را بسیار خسته کرده است.

حسین کریم روز چهارشنبه هشتم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در پیک دوم شیوع کرونا شاهد این هستیم که بیش از ۷۵ میلیون نفر از مردم ایران در نقاط قرمز زندگی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه موج دوم کرونا هم از نظر وسعت درگیری و هم از نظر میزان کشندگی و علایم بسیار متفاوت‌تر از موج اول است.

وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان در موج دوم کرونا با مرگ و میر بیشتر بیماران و همچنان علائمی مواجه هستند که در موج اول بروز نکرده بود و این روند فشار کاری همکاران را مضاعف و آنها را بسیار خسته کرده است.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه دیگر وارد فصل پاییز شده و شاهد شیوع آنفلوآنزا هستیم، گفت: بدون شک همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.

کریم ادامه داد: اگر مردم در رعایت فاصله اجتماعی اهمال کنند و نسبت به شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک بی تفاوت باشند، موج سوم کرونا بسیار شدیدتر از موج دوم خواهد شد.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک در پیشگیری از شیوع کرونا تاثیر به سزایی دارد و اگر ۸۵ درصد مردم این مساله را رعایت کنند تا چند هفته دیگر شاهد فروکش کردن شدت شیوع خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: البته در حال حاضر ۸۰ درصد البرزی‌ها ماسک می‌زنند و خروجی این کار تا نهایتا دو هفته دیگر مشخص می‌شود.

 این  مسئول گفت: بدون شک اگر مردم همچون موج اول پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شاهد خالی شدن تخت‌های بیمارستانی و کاهش تعداد بیماران کرونایی خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.