سقوط بی‌سابقه ارزش دلار طی دو سال اخیر

 دلار آمریکا همچنان در حال از دست دادن ارزش خود است. بر اساس گزارش‌ها ارزش دلار آمریکا به شاخص ۹۳/۳۷۷ سقوط کرده، این موضوع طی دو سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

 

بنابر گزارش بلومبرگ، ارزش دلار طی ماه های اخیر در مقایسه با سایر ارزهای جهانی ، سقوط ۹.۲ درصدی را تجربه کرده است. بر اساس تحلیل اقتصاددانان آمریکایی، اگر روند نزولی دلار همانطور که پیش بینی می‌شود ادامه یابد، تغییرات اساسی و تاثیرات کلان اقتصاد در گستره‌ تجارت جهانی دیده خواهد شد.

به گفته کارشناسان اقتصادی تاثیرات این موضوع بر اقتصاد جهانی امری زمان‌بر خواهد بود. با این حال، برای سرمایه گذاران جهانی دارای بدهی افت ارزش دلار مستقیما و خیلی سریع بر وضعیت آن ها تاثیر گذاشته است.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا و بی‌تدبیری دولتمردان این کشور در مواجهه با این ویروس، اقتصاد آمریکا متحمل خسارت های گسترده‌ای شد. ترامپ در ابتدای شیوع جهانی این ویروس، دائما به آن بی اعتنایی می‌کرد و معتقد بود که این ویروس تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی‌شود. هر چند که خیلی زود معلوم شد که کرونا به آمریکا هم می‌رسد، ترامپ در اتخاذ سیاست های ضدکرونایی ناموفق بود و طی ماه های اخیر اقدامات متناقض زیادی از سوی او سر زده است.

نانسی پلوسی ضمن انتقاد شدید از ترامپ تاکید کرده که او مانند فردی است که نمی‌خواهد مسیر درست را بداند و بر دانسته های اشتباه خود تاکید می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.