پاپوشی که برای قهرمانان ووشو دوختند/ قلی پور: نمونه تست دوپینگ من و تقوی دست کاری شده است

 حمیدرضا قلی‌پور درباره علت افشا شدن دوپینگش بعد از ۲ سال اظهار کرد: مطمئن هستم که موضوع  دوپینگ به خاطر تغییرات در فدراسیون افشا شده است. البته قرار ما این نبود که مردم از این موضوع اطلاع پیدا نکنند، اما وقتی کسی دوپینگش مثبت شده، نمی‌رود آن را در خیابان فریاد بزند.
 
او ادامه داد: من در جلسه با نمایندگان وادا و فدراسیون جهانی گفتم این نمونه به طور حتم دست کاری شده است. علی نژاد، اوجاقی و لشکری هم در این جلسه بودند و من گفتم اگر ماده تزریقی بوده باشد، شاید قبول کنم که با یک آمپول وارد بدنم شده، اما اگر خوردنی است که به هیچ وجه قبول نمی‌کنم که این موضوع حتی سهوی برایم رخ داده باشد.

من نادان نیستم که دوپینگ کنم 

قهرمان ووشوی جهان بیان کرد: من ۱۳ سال عضو تیم ملی بودم و میانگین سالی ۲ بار آزمایش دوپینگ دادم. من و ۲ نفر دیگر از ملی پوشان ووشو جزو نخبه‌ها بودیم که تعهدنامه فدراسیون جهانی را امضا کردیم که هر زمان بخواهند و در هر مکان که هستیم از ما تست دوپینگ بگیرند. من خودم به فدراسیون جهانی این اجازه را دادم، پس نادان هستم در مسابقه‌ای که می‌خواستم خداحافظی کنم، دوپینگ کنم؟
 
قلی پور درباره این که کسی باعث دوپینگ او شده است، گفت: اتفاقاتی یک روز قبل از  اعزام به مسابقات جام جهانی ووشو  در اتاق من و معین تقوی رخ داد که در زمان مناسب درباره آن‌ها را افشاگری می‌کنم. به هر حال مسئولان فدراسیون جهانی به من زنگ زدند و باورشان نمی‌شد که من این کار را کرده باشم. معین تقوی هم این مشکل را دارد و جالب است که ماده ممنوعه در آزمایش ما یک نوع بوده است.

او درباره اینکه یک ایرانی این کار را کرده است، بیان کرد: شک نکنید کار یک ایرانی بوده است و  خارجی‌ها در این وادی نیستند. برای یک سری مسائل نمی‌توان سند جور کرد، چون در هرصورت ماده ممنوعه در بدن من بوده و مسئولیتش با من است. من و معین معتقدیم که نمونه ما دست کاری شده و من هم برای آن سند و مدرک دارم. این طور نبوده که یک نفر با خواست خودش ماده‌ای را به طور مثال  در آب معدنی من بریزد. این کار با دستور فرد دیگری صورت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.