رئیس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان ضمن تشکر از خبرنگاران شهرستان جایگاه رسانه را در عملکرد و رفتار جامعه بسیار مهم و اثرگذار دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها با اثرگذاری بر فرهنگ جامعه و همچنین ارایه آموزش و ارتقا سواد سلامت با کمک و همراهی مجموعه بهداشت و درمان، نقش تعیین کننده ای در حفظ سلامت جامعه دارند و از طرف دیگر رسانه می تواند با تنویر افکار عمومی، حاشیه های احتمالی برخی بحران ها مثل بحران کرونا را مدیریت نماید. 

 اسماعیل اسکندری با اشاره به مدت زمان موج دوم بحران کرونا گفت: در مبارزه با بیماری کووید۱۹ نمی شود جزیره ای عمل کرد چرا که سلامت هر فرد متاثر از رفتار دیگران است و رفتارهای مردم یک شهرستان علاوه بر همشهریان میتواند بر سلامت مردم شهرستانهای همجوار نیز اثرگذار باشد.

وی افزود: در بحران موجود راه نجات یافتن از دام این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تمام مردم است. با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، پس از آن بازگشایی مدارس و ورود به فصل پاییز و احتمال شیوع ویروس آنفولانزا، رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و اما این موج با افت و خیزهایی خود را به پاییز هم خواهد رساند.

  رئیس مرکز بهداشت ارسنجان نیز در این جلسه، رسانه را بازوی توانمند شبکه بهداشت و درمان دانست و گفت: همراهی رسانه ها و خبرنگاران شهرستان با تیم مقابله با کرونا مشهود و اثرگذار است و شبکه بهداشت به تنهایی نمی تواند از پس همه مشکلات بر آید و این رسانه‌ها هستند که در زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش می توانند پشتیبان و همراه خوبی برای ما باشند.

محمد دوله بیان کرد: هر چند این روزها کرونا، شرایط اورژانسی دارد اما در حوزه بهداشت با معضلات مزمنی چون اعتیاد، طلاق و خودکشی هم روبه‌رو هستیم و معتقدیم رسانه در ارتقاء فرهنگ عمومی مردم و آگاه سازی جامعه و کاهش این معضلات مزمن نقش اثرگذاری دارد. 

 وی در زمینه اقدامات پیشگیرانه  انجام شده در مقابله با کرونا گفت: از طریق مسئول خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت روستایی و همکاری شوراها و دهیاران، در تمام روستاها آمار جشن‌های عروسی در شرف برگزاری را استخراج و با توضیح شرایط و مخاطرات موجود موفق شدیم تعداد زیادی از جشن ها را به تعویق بیندازیم.

دوله اضافه کرد: کمپین آموزش چهره به چهره در نقاط مختلف شهر تأثیر بسزایی در آگاه‌سازی عمومی در پی داشت که با همکاری فرمانداری، بخشداری، دادگستری و پلیس اطلاعات موفق شدیم خانواده ها را برای خلاصه نمودن مراسم ترحیم و عزاداری متقاعد نماییم که هر یک از این اقدامات تاثیر قابل توجهی در مبارزه با شیوع این بیماری داشته است.

 رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) نیز حوزه درمان را یک حوزه پویای ۲۴ ساعته خواند که در هیچ روز و ساعتی تعطیلی ندارد.

 شهریاری  بیان کرد: پزشکان متخصص در زمینه‌های مختلف طبق برنامه مشخص به ارائه خدمت به مردم می پردازند و با توجه به بحران موجود در تمام ایام ماه متخصص داخلی و اطفال داریم که با همراهی خیرین، تعداد قابل توجهی کپسول اکسیژن، دستگاه ها و تجهیزات زیادی برای بخشهای مختلف از جمله آزمایشگاه خریداری شده است و بهسازی لازم در برخی بخش ها صورت پذیرفته است. 

 وی با اشاره به میزان آمادگی بیمارستان جهت پذیرش بیماران کرونایی گفت: تعداد ۱۰ تخت مراقبت ویژه را به این مسئله اختصاص داده ایم تا در صورت نیاز بتوانیم جهت بستری بیماران کرونایی از آن استفاده کنیم البته در بیمارستان دستگاه ونتیلاتور نداریم و اگر بیماری با حمله‌های شدید تنفسی به بیمارستان مراجعه کند ناچار هستیم بیمار را به مراکز دیگر اعزام نماییم که از همین جا از خیرین بزرگوار شهرستان تقاضا دارم در زمینه تهیه دستگاه ونتیلاتور هم مثل سایر موارد یار و همراه ما باشند.

در پایان جلسه، مدیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان به برخی مطالبات مردم که توسط خبرنگاران در جلسه مطرح شده بود پاسخ داده و توضیحات لازم را زمینه‌های مرتبط با بهداشت و درمان را ارائه نمودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.