کرونا جان نوزاد ۷ روزه را در بوشهر گرفت

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از کاهش بسترهای کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد و اظهار داشتت: بیماران بستری کرونایی در خط ثابتی نسبت به ترخیصی‌ها رسیده که امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش بیماران کرونایی نباشیم.

کشمیری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعدادی از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند گفت: تعدادی از فوتی‌های این استان تست کرونای آنها امروز مثبت اعلام‌شد که یکی از آنها نوزاد ۷ روزه است.

وی با بیان اینکه فوتی‌های امروز استان در رده سنی نوزاد ۷ روزه تا بانوی ۷۴ سال است افزود: تاکنون چند نوزاد به سبب بیماری کرونا در استان بوشهر جان باخته‌اند که نوزاد ۷ روزه یاد شده به سبب بیماری کرونا  و نارسایی قلبی فوت کرده است.

وی با بیان اینکه تمام سنین در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند  افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۷۰ درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر سالمندان و سایر افراد در سنین مختلف با بیماری زمینه‌ای فشارخون، دیابت، قلبی عروقی، کلیوی و سرطان هستند.

دبیر ستاد مقابه با کرونا استان بوشهر تنها راه در امان ماندن از ویروس کرونا را رعایت دستورات بهداشتی و استفاده از ماسک دانست و بیان کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید همکاری مردم ادامه داشته باشد که در این زمینه همکاری مردم جای قدردانی دارند.

کشمیری با اشاره به اینکه این استان در مرحله هشدار قرار دارد گفت: برای کاهش بیماران، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی باید ضمن استفاده از ماسک در همه محافل عمومی باید از تجمع و دور همی‌ها مانند مراسم ترحیم، عروسی و دیگر اجتماعات پرهیز شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به مرکز درمانی کرونا تبدیل شده است گفت: این مرکز درمانی که در آن تمام تخصص‌ها و بخش‌های درمانی متعددی وجود دارد به سبب شرایط حاد کرونایی، به مرکز رسیدگی به بیماران کرونایی تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: با افتتاح این مرکز درمانی تا قبل از فصل پاییز، بیمارستان شهدای هسته‌ای به مرکز درمانی کرونا تبدیل می‌شود و بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر هم به دیگر درمان‌ها در تخصص‌های مختلف ادامه می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.