رئیس جمهور: عزا، عروسی و همه اجتماعات در کل کشور ممنوع است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم باید مسائل بهداشتی را مقدم بر همه چیز الزامی بدانند، ما در شرایطی هستیم که ماسک الزامی شده است. همه باید رعایت کنند و وارد هر جایی که می‌شوند، وارد وسائل حمل و نقل، اماکن اداری و... می‌شوند، باید ماسک بزنند. 

وی ادامه داد:  اجتماعات همچنان ممنوع است، در ستاد ملی این را فرای استان‌ها دانسته و گفته‌ایم در کل کشور اجتماعات چه عزا، چه عروسی، چه سیمنار و... ممنوع است. این استانی نیست، بلکه سراسری است و تاکید کردیم اگر شرایط عادی شود، ممکن است برخی اجتماعات آزاد شود. 

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت برخورد با متخلفان، خاطر نشان کرد: باید با متخلف برخورد شود. همانطور که گفته‌ایم پروتکل‌های بهداشتی در ۸۰ درصد ادارات رعایت می‌شوند. اگر فردی رعایت نکرد، باید تنبیه شود. اعلام کنیم ۱۰۰ نفر در کشور و ۱۰ نفر در استان از اداره اخراج شده، غیبت برای آنها زده شده و مسئول متخلف توبیخ شده است.  

روحانی افزود:  همانطور که پلمپ را اعلام می‌کنیم، بگویم فلان بانک، پاساژ و مسئول متخلف هستند. مردم باید بدانند این مجازات مورد تاکید نظام است. اگر کسی از خدمت محروم می‌شود، ادارات اعلام کنند ۲۰۰ نفر مراجعه کرده و ۱۰ نفر چون پروتکل‌ها را رعایت نکرده بودند، از خدمت محروم شوند. اگر پروتکلی هم لازم است، بگذاریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.