ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا با سروصدای زیاد ویروس کرونا، افزایش تعداد مبتلایان و تعداد بستری آغاز شد البته برای دومین بار بود که آژیر قرمز کرونایی در استان به صدار درآمد اما تفاوت معناداری با پیک نخست بیماری داشت.

فروردین ماه امسال همین شرایط در مازندران داشتیم که با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مختلف از جاده‌ای گرفته تا پلمب‌ها شرایط به وضعیت زرد کرونایی تبدیل شد.

نیمه دوم تیر ماه امسال نیز آژیر قرمز کرونایی در مازندران به صدا درآمد و طی این مدت هرچه به سمت جلو رفتیم آمار مبتلایان و هم تعداد بستری روز به روز افزایش یافت تا اینکه طی ۲۴ ساعت روز گذشته و امروز ترمز تعداد مبتلایان در استان کشیده شد ولی آمار بیماران بستری همچنان بالاست.

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس نیز حاکی از رعایت مردم به توصیه‌ها و استفاده از ماسک است که امیدواریم این شرایط همچنان ادامه یابد و این حالت از زندگی به سبک زندگی مبدل شود.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷۰بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۶۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: هم اکنون ۱۵۵۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ضروری است که سبک زندگی خود را با هدف سازگاری با شرایط کنونی بیماری کرونا تغییر داده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بخش الزام‌آور در هر برنامه زندگی قرار گیرد.

موسوی با اعلام اینکه حفاظت از سلامتی و جان مردم در اولویت نخست قرار دارد، یادآور شد: لذا سوگواری‌ها را باید طوری برگزار شود که بعد از ایام محرم کسی سوگوار عزیزانش نشود.

وی گفت: نظر مقام معظم رهبری درباره محرم این است که در برگزاری عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مبارزه کرونا می‌گویند و شخص ایشان هر چه آنها بگویند عمل خواهند کرد.

جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷بیمارجدید بستری و ۳۰ بیمار هم ترخیص شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۵۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس آخرین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۲۲۷ نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و ۸۸۹ نفر رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.