به دنبال افتتاح یک فروشگاه مواد غذایی از سوی ایران در ونزوئلا مقات دولت آمریکا واکنش نشان داده و گفتند که نظر مساعدی نسبت  به این رویداد ندارند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «صدای آمریکا» «مایکل کوزاک» معاون بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت، افتتاح این فروشگاه نمایشی از اتحاد دو کشور منفور ایالات متحده است. فروشگاه «مگاسیس» روز چهارشنبه در شرق «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا با حضور مقامات ونزوئلایی و دیپلماتها و تجار ایرانی افتتاح شد.

مایکل کوزاک این مقام آمریکایی در ادامه لفاظی علیه ایران مدعی حمایت تهران از تروریسم شد.

کوزاک در سخنان خود در حالی که سعی کرد ونزوئلا را ناتوان در پرداخت پول به ایران نشان دهد، اظهار داشت که ایران با حضور در ونزوئلا خود را در معرض خطر بیشتری قرار میدهد.

ایران اعلام کرده که هدفش از افتتاح این فروشگاه در ونزوئلا صرفا تجاری است و در ازای ارسال مواد غذایی، از این کشور چوب، آناناس و انبه وارد ایران میکند.

چندی قبل «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران در نشست اندیشکده «هادسن» از توسعه روابط میان ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد. او در این نشست که با هدف بررسی روابط ایران و ونزوئلا بررسی شده گفت که از گسترش روابط میان این دو کشور نگران است.

برایان هوک گفت ایران انجام آزمایش‌های موشکی و تهدید منطقه را ادامه داده است. او همچنین ادعا کرد: «ایران شاهد اعتراضات علیه حکومت بوده و نه علیه آمریکا.»

ایران چندی قبل نیز بدون توجه به هشدارهای آمریک، تانکرهای خود را برای ارسال بنزین عازم ونزوئلا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.