مرکز تحقیقات علمی اسپانیا اعلام کرد: دانشمندان این نهاد موفق به ساخت یک اسپری شده اند که پس از استعمال آن در دهان، می‌تواند از انتقال ویروس کرونا در محیط به صورت اورژانسی جلوگیری کند.

خولیو رولتا، یکی از محققان این طرح بیان کرد: هم اینک شاهد انتقال بیماری از طریق دهان و بینی هستیم. اسپری این محلول به دهان باعث ایجاد یک مانع برای نفوذ ویروس کرونا و در نتیجه بی اثر شدن آن می‌شود.

او افزود: حتی در صورتی که ویروس در محیط پخش شده باشد این اسپری می‌تواند باعث ناتوانی آن در انتقال به ریه‌های افراد شود. در نتیجه عملکرد این اسپری، ویروس نمی‌تواند وارد بدن شود و در پی آن از شدت شیوع بیماری در جامعه کاسته می‌شود.

مرکز تحقیقات علمی اسپانیا در حال تحقیقات تکمیلی درباره این اسپری است. این مرکز تاکید دارد اگر این اسپری بتواند با موفقیت مانع از انتقال ویروس به بدن شود، می‌توان از آن برای مقابله با شیوع سایر ویروس‌ها استفاده کرد، زیرا مکانیسم انتقال ویروس‌ها میان انسان‌ها تقریبا به یک صورت عمل می‌کند.

متخصصان می‌گویند پس از اطمینان از عملکرد این اسپری در مقابل شیوع ویروس کرونا، می‌توان در مقابل سایر ویروس‌ها و نیز سایر همه گیری‌هایی که در آینده رخ خواهد داد از آن بهره گرفت.

اسپانیا جزو کشور‌هایی بود که در موج نخست شیوع ویروس کرونا در قاره سبز بیشترین آسیب را دید. تاکنون ۲۸۹ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۲۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دولت اسپانیا امیدوار است با کشف راهکار‌های جدید از شدت شیوع ویروس در کشور بکاهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.