حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال سوریه
رسانه های سوری از حمله ارتش ترکیه  و مزدوران آن در روز یکشنبه  به بخشهایی از «الحسکه» واقع در شمال شرقی سوریه خبر دادند.

 به نوشته خبرگزاری «سانا» در این حمله هماهنگ نیروهای ارتش ترکیه و مزدوران وابسته به آن به چند دهکده از جمله «ابوراسین» در شمال غربی الحسکه با توپخانه حمله کردند. پیشتر نیز حملاتی با توپخانه و مسلسل به این منطقه انجام شد و خساراتی برجای گذاشت. منابع محلی گفتند که نیروهای ترکیه و مزدورانش با شلیک خمپاره به روستاهای «تل حرمل» ، «النویحات» و «خضراوی»  باعث ایجاد خسارات مالی شدند.

این در حالی است که  در حمله هفته گذشته  نیروهای ترکیه به بخشهایی از الحسکه یک شهروند زن ساکن منطقه مجروح شد. نیروهای ارتش ترکیه و مزدوران تحت حمایت آنها بارها  با گلوله و توپخانه روستاهای مناطق را هدف قرار داده که طی آن ساکنان این منطقه کشته  و شماری نیز مجروح شده اند. این حملات خسارتهای مالی نیز برجای گذاشته است.

طی روزهای گذشته  انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در «رأس العین» واقع در شمال غرب استان «الحسکه» به کشته شدن  پنج غیرنظامی منجر شد. روستاها و مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه همواره به علت درگیری‌ میان تروریست‌های تحت حمایت این کشور  شاهد هرج و مرج و ناامنی بوده است

 
 
 
 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.