تکلیف زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به گمانه‌زنی‌ها در خصوص تغییر زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پایان داد.

مارک میدوز روز یکشنبه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار خواهد شد. رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با تاکید بر عدم تغییر تاریخ انتخابات آمریکا افزود رئیس جمهور قصد پیروزی در این انتخابات را دارد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا با مطرح کردن امکان تقلب در انتخابات این کشور تلویحا از تعویق تاریخ برگزاری آن سخن به میان آورد. وی خاطر نشان کرد: اگر انتخابات ماه نوامبر (به دلیل شیوع ویروس کرونا) به صورت پستی انجام شود، پر از تقلب خواهد بود. مدت‌هاست درباره امکان دخالت کشور‌های خارجی در انتخابات سخن می‌گویند، ولی کسی درباره امکان تقلب در انتخابات پستی حرفی نمی‌زند.

گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ماه نوامبر با رقابت جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزار شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا در این کشور، احتمال دارد برای جلوگیری از ازدحام مردم در مراکز اخذ رای، امکان رای‌گیری پستی مهیا شود. با این وجود، ترامپ بار‌ها تاکید کرده است این گونه رای‌گیری می‌تواند باعث افزایش امکان تقلب در انتخابات شود. برخی بر این باورند ترامپ از هم‌اکنون در حال زمینه‌چینی برای نپذیرفتن شکست احتمالی خود در انتخابات پیش رو است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.