کنایه تند مقام بلند پایه روسیه به مقامات اروپایی

دیپلمات ارشد روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رویکرد تحریمی اروپا در قبال دیگر کشور‌ها انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف با بازنشر پیام وزارت خارجه روسیه در خصوص تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، در حساب شخصی خود در توییتر آورد: چه مدت زمان طول خواهد کشید تا عاشقان تحریم متوجه شوند این ابزار نتایج عملی به همراه ندارد و فقط روابط بین‌الملل را تخریب می‌کند. وی تاکید کرد وقت آن رسیده تا همتایان ما در اتحادیه اروپا درس گرفته و عملی و واقع بینانه‌تر اقدام کنند.

وزارت خارجه روسیه در پیامی به تاریخ اول اوت از تصمیم شورای اروپا برای اعمال تحریم علیه برخی از شهروندان و نهاد‌های روسیه و همچنین چین و کره شمالی انتقاد و مفهوم سیاسی نهفته در پس چنین اقداماتی را صریح توصیف کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های مالی و مسافرتی اتحادیه اروپا علیه سرویس اطلاعاتی ارتش این کشور به اتهام حملات سایبری را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. در این بیانیه آمده است: «اقدام غیردوستانه توسط اتحادیه اروپا در تحریم مسکو به بهانه حملات سایبری بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند. در دیپلماسی هر چیزی پاسخ متقابل دارد.»

اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه شخصیت‌های منتسب به روسیه، چین و کره شمالی به بهانه حملات سایبری علیه کشور‌های اروپایی اعمال کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.