مهلت ثبت‌نام در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه تا روز یکشنبه ۱۹ مرداد تمدید شد و آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت‌نام نشده بودند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  مراجعه کنند.

علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده قوه قضاییه، در ارتباط گفت: در سال ۹۹ آزمون وکالت به منظور رفاه حال داوطلبین و فرصت کافی برای انجام مرحله دوم پذیرش کارآموز وکالت که مصاحبه علمی و روان‌شناسی است، زودتر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

بهادری جهرمی در خصوص نحوه طراحی سوالات آزمون هم اظهار کرد: همان‌طور که در سال قبل نیز انجام گردید طراحان از منابع اصلی آزمون‌ طرح سوال می‌نمایند و سعی شده است از سوالاتی که جنبه هوشی و گمراه کننده دارد پرهیز گردد؛ هدف سنجش استعداد علمی داوطلب است و به نظر این نحوه طرح سوال به عدالت نزدیک‌تر است.

وی همچنین افزود: یکی از مزیت‌های نحوه پذیرش داوطلب کارآموز وکالت در مرکز وکلا دو مرحله‌ای بودن آن است. در مرحله دوم که مصاحبه علمی و روانشناسی صورت می‌گیرد مجددا معلومات علمی داوطلب سنجیده شده و اگر داوطلب در مرحله اول به هر دلیلی از جمله شرایط محیطی و یا روانی نتوانسته در روز آزمون تمرکز داشته باشد، در مرحله دوم جبران می‌نماید و فردی که یک‌سال یا چند سال مطالعه نموده و استعداد دارد از پذیرش حذف نمی‌شود.

آزمون وکالت مرکزی وکلای قوه قضائیه در حالی برای دومین سال به صورت یکپارچه و سراسری برگزار خواهد شد که سال گذشته ۱۰۷ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند. از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر پس از پشت سرگذاشتن آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی پذیرفته شدند.

آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه قرار است جمعه ۴ مهر برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.