چرا کنکور به تعویق نیفتاد؟

به گزارش شامگاه دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی عصر امروز در نهصد و هفتاد و هفتمین شورای عالی آموزش‌وپرورش که در دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به زمان برگزاری کنکور، گفت: سلامت دانش آموزان در اولویت است و تعویق زمان برگزاری کنکور و این بلاتکلیفی باعث خستگی در دانش آموزان می‌شود، ضمن آنکه جامعه باید در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زندگی اجتماعی را ادامه بدهد.

ارتقای عملکرد شورای عالی با سه برنامه

دبیر شورای عالی در این نشست از توسعه ارتباطات با مجریان و مردم و تقویت بُعد پژوهشی در فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در این شورا خبر داد.

محمود امانی طهرانی اظهار کرد: سیاست‌های اصلی ارتقای عملکرد با سه سیاست؛ افزایش مشروعیت و مقبولیت جایگاه شورای عالی، استفاده حداکثری از ظرفیت قانون تشکیل شورا در کمک به اجرای سند تحول بنیادین و تقویت بعد سیاست‌گذاری و کنشگری پیگیری خواهد شد.

وی بابیان این‌که برای رسیدن به اهداف باید اقداماتی انجام بگیرد، گفت: این اقدامات شامل؛ تعامل مؤثر با نهادهای متنفذ بیرونی، تدوین تمامی مصوبات با تمرکز بر مدرسه به‌عنوان اولویت اول ملت، تمرکز بر خرده نظام‌ها، تقسیم وظایف ملی و ایفای نقش دستگاه‌ها در اجرای سند تحول بنیادین، ایفای نقش نسبت به سامان‌دهی امور مهم مانند کنکور، کیفیت نیروی ورودی به آموزش‌وپرورش، مهارت‌آموزی و...، افزایش نقش کنشگری، فرهنگ‌سازی، رسانه‌ای و میدانی شورای عالی و طراحی سازوکارهای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول است.

دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش تصریح کرد: پشتیبانی علمی، پژوهشی و خدماتی متناسب با وظایف شورا، نظارت بر حسن اجرای مصوبات و توسعه ارتباطات با مجریان و مردم را در ارتقای عملکرد دبیرخانه مدنظر داریم.

وی با اشاره به وظایف علمی و پژوهشی دبیرخانه، اظهار کرد: باید از اتقان علمی مصوبات اطمینان کسب کنیم و برای دست‌یابی به این اطمینان با فعال نگه‌داشتن کمیسیون‌ها، ترمیم و ارتقای سطح منابع انسانی، استفاده از توان علمی کشور در اخذ تصمیم‌های مهم و تشکیل نشست‌های تخصصی را برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر شورای عالی در ادامه اضافه کرد: بعد پژوهشی باید در فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی تقویت شود و در این بخش؛ تشکیل پژوهشکده یا گروه‌های پژوهشی ویژه شورا، اجرای پروژه‌های سیاست پژوهی و اجرا پژوهی و اختصاص پست هیات علمی مامور و یا شاغل و... مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در این دوره برای تقویت بعد نظارتی دبیرخانه بر حسن اجرای مصوبات و تهیه گزارش‌های ادواری، مرور مستمر و نظام‌مند مصوبات و بسترسازی حقوقی برای اجرای سند را خواهیم داشت.

امانی با اشاره ارتقای عملکرد دبیرخانه و توسعه ارتباطات با مجریان و مردم اظهار کرد: برای دست‌یابی به این هدف به‌کارگیری سازوکارها و فناوری‌های نوین در تمامی امور مثل؛ وبگاه، ایجاد زیرساخت فناوری الکترونیک ویژه اعضا، بهینه‌سازی برگزاری جلسات و ایجاد زیرساخت فناوری برای استفاده از خرد جمعی مشارکت یاران شورا به ما کمک خواهد کرد.

دبیر شورای عالی در پایان تصریح کرد: ایجاد سامانه تمام الکترونیک یکپارچه مستندسازی فرایندها و فرآورده‌های دبیرخانه، تأمین اعتبارات و اصلاح ساختار شورا از ضروریات ارتقای عملکرد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.