بنابر اعلام پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، وزارت امور خارجه چین در واکنش به تهدیدات آمریکا در خصوص احتمال ممنوع کردن فعالیت شبکه اجتماعی چینی تیک تاک در آمریکا، این کشور را به «زورگویی آشکار» و سرکوب غیرقابل توجیه برخی از شرکت‌های غیرآمریکایی متهم کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: این برخلاف اصول اقتصاد بازار و اصل دسترسی، شفافیت و عدم تبعیض سازمان تجارت جهانی است.

او افزود: آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی، صرفا از یک مفهوم سوءاستفاده از امنیت ملی استفاده می‌کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بزودی اقداماتی را علیه شرکت‌های نرم افزاری چینی که به ادعای او، برای امنیت ملی این کشور خطرناک محسوب می‌شوند و دولت مستقر در پکن را تغذیه اطلاعاتی می‌کنند، اعمال خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود که به زودی فعالیت نرم افزار چینی «تیک تاک» را با امضای فرمانی ممنوع خواهد کرد.

دیروز دوشنبه، دونالد ترامپ تاکید کرد که معتقد است مایکروسافت پس از ابراز علاقه به خرید برنامه چینی تیک تاک باید آن را از شرکت چینی بایت دنس خریداری کند.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی مطرح می‌شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست‌آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.