سیدعباس موسوی در نشست خبری اظهار داشت: ۲ هواپیما اقلام مورد نیاز به بیروت اعزام شده است و از این طریق سعی داریم بتوانیم گوشه ای از درد و رنج ومردم بیروت را جبران کنیم.

وی ضمن ابراز همدردی و همراهی با مردم بیروت، تصریح کرد:  در این میان عده ای خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و ریاکاری کنند ولی تمام اینها ریاکاری بیش نبوده و ملت ایران آماده کمک به دولت لبنان هستند.

سخنگوی وزیر امور امور خارجه ادامه داد: برای بازسازی بندر بیروت در کنار مردم و دولت لبنان هستیم و با مقاومتی که در مردم لبنان شاهد هستیم، به زودی بازسازی این بندر عملیاتی می شود.

این مسوول با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکایی ها، گفت: از ساعات اولیه تهدید هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران رایزنی و هماهنگی با نهادهای نظامی و سازمان هواپیمایی کشور جهت تهیه شکوائیه و ارائه به سازمان ملل انجام شد.

موسوی با بیان اینکه این اقدام آمریکایی ها اقدام تروریستی و تهدید علیه جان مسافران هواپیمای غیرنظامی بود، گفت: در این راستا هشدارهای لازم به متجاوزان داده شده است و این اقدام تروریستی را محکوم کرده ایم.

وی ضمن اشاره به کشف واکسن کرونا و سیاستگذاری ایران در تهیه این واکسن، گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای سلامت ملت ایران فروگذار نمی کند و متخصصان برای ساخت کرونا در تلاش هستند.

این مسوول افزود: در بسیاری از کشورها به دنبال ساخت این ویروس هستند ولی با توجه به چموش بودن ویروس کار سخت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: کشورهای دوست کارهایی کرده اند و حتما اگر متخصصان واکسن را در داخل کشف نکنند تمام امکانات بسیج می شود تا واکسن وارد کشور شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه بحث ویزا حاکمیتی است، افزود: دولتها بر حسب شرایط موجود ملاحضاتی دارند که در ایران نیز تسهیل در این امور در دستور کار قرار دارد.
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.