به گزارش شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از قصد مسکو برای حمایت بیشتر از لبنان پس از انفجار ویران کننده در بندر بیروت خبر داد.

پوتین در نشستی ویدئویی با اعضای شورای امنیت ملی روسیه، انفجار بیروت را فاجعه توصیف کرد و از رسیدن گروهی از نیرو‌های دو وزارت حوادث غیرمترقبه و وزارت بهداشت روسیه به بیروت، پایتخت لبنان خبر داد.

در همین حال وزارت امور غیرمترقبه روسیه از بیرون آوردن اجساد جدید از زیر آوار در عملیات کاوش و نجات در بندر بیروت خبر داد. این در حالی است که روسیه چند محموله کمک‌های انسانی برای کاستن از آثار زیانبار انفجار بیروت به این شهر فرستاده است. همزمان بیمارستان صحرایی روسیه به فعالیت خود در شهرک ورزشی بیروت ادامه می‌دهد. ۲۵۰ نفر شامل پزشکان، پرستاران و متخصصان امور غیرمترقبه روس برای کمک به مردم لبنان به این کشور اعزام شده‌اند.

گزارشگر روسیا الیوم گفت: پزشکان روس در بیمارستان صحرایی در بیروت، میزبان مجروحان حادثه انفجار در بندر این شهر هستند. پزشکان روس تاکنون صد‌ها زخمی را در این بیمارستان مداوا کرده‌اند، زخمی‌هایی که نیرو‌های امدادی لبنانی آنان را از زیر آوار نجات داده‌اند. شماری از گروه‌های محلی و نیز شهرداری‌های مناطق مختلف بیروت با بیمارستان صحرایی روسیه همکاری می‌کنند تا کمک‌های پزشکی را به مراکز درمانی در مناطق مختلف بیروت برسانند.

گزارشگر افزود: گروه تخصصی نجات روسیه نیز با کمک کارشناسانی از این کشور، همچنان به جستجو برای یافتن اجساد از زیر آوار ادامه می‌دهند. آنان همچنین از این اجساد برای آزمایش نمونه برداری می‌کنند تا به تحقیقات برای پی بردن به علت انفجار کمک کنند. پزشکان روس در همین حال یک آزمایشگاه سیار در بیروت تعبیه کرده‌اند تا از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا آزمایش بگیرند، زیرا بیمارستان‌های بیروت به سبب درگیر بودن با مجروحان بی شمار انفجار، توان این کار را ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.