رییس جمهور فرانسه مقابل ترامپ ایستاد

یک مقام رسمی الیزه روز شنبه اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که تحریم‌های واشنگتن علیه حزب الله لبنان حاصلی در پی ندارد و نتیجه عکس خواهد داد. 

 

این مقام مسئول، پیش از آغاز کنفرانس جمع‌آوری کمک‌ برای مردم لبنان که به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود، به اظهار نظر پرداخت و گفت که ماکرون طی تماس تلفنی در روز جمعه با ترامپ گفته که آمریکا باید مسیر سرمایه‌گذاری در لبنان را مجددا هموار کند تا به بازسازی آن کمک شود.

این مقام فرانسوی همچنین این را هم گفته که شواهد کافی برای اثبات این فرضیه که انفجار در بندر بیروت تصادفی بوده، وجود دارد.

اظهار نظر مقام رسمی فرانسه در حالی بیان می‌شود که میشل عو رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده که همه فرضیه ها در خصوص انفجار بندر بیروت وارد است و باید تا مشخص شدن کامل تحقیقات منتظر ماند و عون احتمال دخالت عامل خارجی در انفجار بیروت را رد نکرده است.

به نظر می‌رسد دیدار اخیر مکرون از لبنان، دید واقع‌بینانه‌تری از لبنان و نفوذ حزب‌الله در این کشور به اروپایی‌ها داده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرده که دشمنی آمریکا به حزب‌الله منحصر نمی‌شود و اینکه واشنگتن با تمام مردم لبنان دشمنی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.