روحانی: یک عده نامه می‌نویسند چرا می خواهید محدودیت ها را زیاد کنید/حداقل 6 ماه دیگر وضعیت کرونایی ادامه دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در کشورهای دیگر هم موج دوم کرونا را مشاهده می‌کنیم. در یکی از کشورهای اروپایی اخیرا همه چیز از جمله ورود توریست‌ها آزاد شده بود اما فشار افزایش بیماران باعث شد محدودیت‌ها را دوباره در این کشور بازگردد.

روحانی افزود: در هفته های اخیر شاهد یک افت و خیزی بودیم، اما واقعیت این است که ۶ ماه با این ویروس مواجه هستیم، و به نظر من کار کادر درمانی ما بسیار خوب بوده و بخش تولید و بخش علمی در صحنه فعال بوده اند و مردم هم همراهی کردند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* ما حداقل باید در نظر بگیریم که ۶ ماه دیگر هم همین وضعیت است. تا روزی که یک واکسنی به دست ما برسد و موثر باشد و در اختیار ما قرار بگیرد و مردم بتوانند استفاده کنند، تا آن زمان همه باید مراعات کنیم.

* ما این روزها دو طرف را می‌بینیم. یک عده نامه می‌نویسند که چرا محدودیت ها را می‌خواهید زیاد کنید زیرا ماه محرم است و عده‌ای دیگر می‌نویسند امسال ماه محرم معنا ندارد زیرا حج که واجب بود تعطیل شد، عزاداری که مستحب است چرا باید برقرار باشد. ما نه می‌توانیم فعالیت های اقتصادی را به طور کامل تعطیل کنیم و نه می‌توانیم مثل سابق اجرا کنیم.

* محدودیت‌های شدید دیگر امکانپذیر نیست زیرا جامعه را دچار التهاب و افسردگی می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.