به گزارش جیو توی وی؛ «عمران خان» نخست وزیر پاکستان ضمن ملاقات با «ولکان بوزکر» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: مهمترین خطری که مسلمانان جهان را تهدید می کند موضوع اسلام هراسی است که از سوی کشورهای بزرگ جهان به آن دامن زده می شود.

وی تصریح کرد: سازمان ملل وظیفه دارد در مقابل اسلام هراسی از مسلمانان دفاع کند و ما این توقع را از سازمان ملل داریم.

عمران خان به موضوع کشمیر نیز اشاره کرده و گفت: مساله کشمیر برای حل شدن نیاز به جدیت سازمان ملل و کشورهای جهان دارد.

نخست وزیر پاکستان افزود: از 5 اوت سال 2019 هند با هدف تغییر جمعیت کشمیر و به اقلیت کشیدن مسلمانان خودمختاری کشمیر را لغو کرده است.

رهبر حزب تحریک انصاف اضافه کرد: ما خواهان حل مساله کشمیر از طریق تفاهم نامه های گذشته و تصمیماتی هستیم که شورای امنیت سازمان ملل آنها را اخذ کرده است.

ولکان بوزکر نیز با اشاره به اقدامات پاکستان علیه ویروس کرونا گفت: کشورهای جهان می توانند از اقدامات پاکستان برای کنترل ویروس کرونا استفاده کرده و از آن الگوبرداری کنند.

وی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم مسائل منطقه ای را از طریق مشارکت کشورهای مختلف حل کنیم و امیدواریم مسائل منطقه جنوب آسیا نیز به این شکل حل شود.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان منقطه‌ای با توجه به موضع ترکیه در قبال کشمیر و حمایت آنکارا از اسلام آباد تصور می کنند انتخاب بوزکر به عنوان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل می تواند به سود کشمیر و مسلمانان این منطقه باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.