پولتیکو گزارش داد، این انتقادهای باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به مخالفت علنی دونالد ترامپ با اختصاص بودجه بیشتر به این آژانس فدرال و بخش امنیت انتخابات با هدف جلوگیری از تسهیل رای گیری پستی مطرح شدند.

باراک اوباما به دیوید پلوف، مدیر کمپین سابقش در سال ۲۰۰۸ و مشاور سابق خود طی یک مصاحبه پادکستی گفت: چیزی که تاکنون هرگز دیده نشده این است که یک رئیس جمهور بگوید، من می‌خواهم سازمان پست آمریکا را زمینگیر کنم تا جلوی رای دادن را بگیرم و با صراحت دلیل کارم را خواهم گفت. این چیزی است که تاکنون نمونه‌اش را کسی نشنیده است.

اوباما در ادامه این مصاحبه همچنین از رهبران دموکرات کنگره که از جمعه یک هفته قبل تاکنون با مذاکره کننده‌های کاخ سفید بر سر بسته محرک مالی بعدی در بن بست به سر می‌برند، حمایت کرد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا به گفته اوباما، "بسیار صریح بوده‌اند و می‌خواهند کاری را که برای مردم آمریکا درست باشد انجام دهند."

اوباما در ادامه با حمله به قانونگذاران جمهوریخواه تصریح ساخت که سازمان پست آمریکا "صرفا سیستم تحویل برگه‌های رای پستی نیست" بلکه همچنین "مسئول ارسال مزایای حیاتی مردم" است و همچنین "شریان حیاتی" شهروندان ارشد کشور و کسانی که استطاعت هزینه‌های شرکتهای خدمات تحویل محموله را ندارند، به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوریخواهان دارند چه کار می کنند؟ آنها انقدر از رای دادن مردم می‌ترسند و حالا می‌خواهند به تضعیف چیزی که بخشی از زیرساخت اساسی زندگی آمریکایی است، بپردازند؟

وی افزود: باید یک سری فرضیات اساسی مشترک باشند که ما را به هم پیوند دهند و یکی از این فرضیه‌ها این است که ما قرار نیست فعالانه به مردم آسیب بزنیم یا بخشهای کلیدی مهم زندگی‌هایمان را تنها برای نفع حزبی تضعیف کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.