سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای، پروتکل های بهداشتی ویژه کنکور سراسری، داوطلبان و خانواده های آنان را اعلام کرد.

دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاه ها و موسسات آموزشی مجری آزمون های سراسری ابلاغ شده است که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می شود.

نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمون ها یاری کنند.

زمان برگزاری آزمون های سراسری با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و توسط ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تصویب و ابلاغ شده است.

به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از سوی حوزه‌های برگزاری آزمون همچنین به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، این سازمان در راستای تدابیر اتخاذ شده جهت ارتقا ایمنی حوزه‌ها و به تبع آن داوطلبان، با تایید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اقدام به افزایش روزهای برگزاری آزمون  از ۲ روز به ۴ روز در آزمون سراسری کرده است.

در این تصویر، آمار داوطلبان کنکور سال های ۹۹ و ۹۸ مورد مقایسه قرار گرفت؛ همچنین در جدول بعدی زمان برگزاری آزمون های سراسری و تعداد داوطلبان مشخص شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.